„V rámci projektu se dočká modernizace páté nástupiště na hlavním nádraží v Liberci, druhým objektem je zcela nové nástupiště na starém nádraží ve Varnsdorfu, které zatím sloužilo jen nákladní dopravě," řekl náměstek ředitele SŽDC pro modernizaci Mojmír Nejezchleb.

Obě nástupiště budou upravena na výšku 550 milimetrů nad temenem přilehlé kolejnice tak, aby mohli cestující pohodlně nastupovat do moderních nízkopodlažních vlaků, které na trase z Liberce přes Žitavu do Varnsdorfu jezdí. V Německu se modernizace dočká třetí nástupiště v Mittelherwigsdorfu.

Tráva a odpadky

Práce na hlavním libereckém nádraží začaly už v červenci, hotovo má být na konci listopadu, ve Varnsdorfu se zatím nepracuje.

„To je určitě dobře, to místo nám akorát dělá ostudu," říká Michal Pánek z Varnsdorfu.

Má pravdu. Jak je vidět na fotografiích, místo je nejen zarostlé trávou, ale také se tu válí odpadky.

Akce je součástí německo-českého projektu Lubahn, který chce zatraktivnit přeshraniční spojení v Euroregionu Nisa a je z velké části financován z evropských fondů z programu Cíl3 Česko-Sasko. Celkové náklady na modernizaci zastávek se původně odhadovaly na 60 milionů korun, v soutěži se je ale podařilo výrazně snížit.