Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Petice proti spornému nájezdu má už stovky podpisů

Radejčín, Dobkovičky – Dopravní komplikace, ničení okresních silnic, ale i zátěž pro životní prostředí. Podobné komplikace může podle kritiků ještě zvýšit výstavba sporného nájezdu na dálnici D8, který má vzniknout u Radejčína. Proti tomu už několik let bojuje například vedení obce Velemín, které prosazuje stavbu nájezdu u Dobkoviček.

7.9.2016
SDÍLEJ:

Práce na dostavbě D8 pokračují.Foto: Deník/Karel Pech

„Máme v této věci příslib od bývalého ministra dopravy Hřebíčka z roku 2008. Tehdy se uvažovalo pouze o Dobkovičkách, žádná jiná varianta nepřipadala v úvahu," říká starosta Velemína Petr Křivánek.

Za obec se postavili rovněž Strana zelených a Piráti, kteří o víkendu iniciovali na Dni otevřených dveří dálnice D8 petici. Právě v Dobkovičkách je totiž lom s povolením těžby na několik desítek let. Ročně se z něj vytěží zhruba 750 tisíc tun kameniva.

„Denně lokalitou projede více než stovka nákladních aut i návěsů, které jezdí po okresních silnicích. Když by se nájezd udělal v Radejčíně, který je od lomu asi 7 kilometrů, kamiony by zase jezdily stejnou trasou přes okresní silnice, anebo by najížděly na dálnici až po těch sedmi kilometrech. Situace by se tak nezměnila. Doprava by dál zatěžovala tamější vesnice. Navíc by na silnicích musela být prováděna nákladná údržba, kterou by platil kraj ze svého. A ještě by to zatěžovalo jak obyvatelstvo, tak přírodu chráněné krajinné oblasti Českého středohoří," říká předseda petičního výboru Daniel Pitek.

Podle něj je potřeba, aby nájezd stál v Dobkovičkách, protože kamiony by na dálnici najížděly už po necelých 700 metrech. „Nejezdily by tedy po okresních silnicích ve vlastnictví kraje, které nejsou dimenzované na takovou dopravu," vysvětluje Pitek. Petice podle něj nasbírala o víkendu sedm stovek podpisů.

Podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ČR je ovšem stavba dálnice téměř ve finále, a tudíž je na podobné zásahy do stavby už pozdě. „Trasa dálnice D8 i stavební provedení je již několik let závazně stanoveno, v prosinci letošního roku bude tento poslední úsek dálnice D8 zprovozněn," potvrdil mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Na víkendovém Dni otevřených dveří dálnici prezentovali zelení a Piráti i další petici. V ní zase už více než rok bojují za obnovu historické trati 097 mezi Teplicemi a Lovosicemi.

„Tratí jezdí hromada turistů, kteří tím vjíždějí do středohoří, včetně místních občanů. Jediné Teplice nepřijaly usnesení, jinak všechny obce žádají o obnovení této trati," doplnil Daniel Pitek.

Autor: Kristián Šujan

7.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kůň, který si "zahrál" v hollywoodském velkofilmu Troja z roku 2004, dnes stojí v tureckém městě Canakkale.
DOTYK.CZ
5

Trojský kůň nebyl žádným koněm, jde o chybu v překladu, tvrdí vědec

Alžběta II. a princ Philip slaví platinovou svatbu
7

Britská královna Alžběta II. a princ Philip oslaví zítra platinovou svatbu

Prezidentem by se stal Zeman. Volilo by jej 41,5 procenta. Druhý by byl Drahoš

Současný prezident Miloš Zeman by v prezidentské volbě nyní získal 41,5 procenta hlasů. Bývalého předsedu Akademie věd Jiřího Drahoše by volilo 30,5 procenta lidí a textaře Michala Horáčka 16,5 procenta. Další kandidáti mají výrazný odstup. Na čtvrtém místě je bývalý premiér Mirek Topolánek se čtyřmi procenty.

Radek Vondráček: Vládu s důvěrou budeme mít dříve než v létě

/VIDEO, FOTOGALERIE/ V pondělí začíná ustavující schůze Poslanecké sněmovny, během níž bude zvoleno její vedení. V čele zákonodárného sboru by měl díky hlasům ANO, Pirátů, SPD a KSČM stanout Radek Vondráček (ANO).

Povolební postup Babiše a Zemana schvaluje téměř polovina Čechů

Téměř polovina Čechů souhlasí s povolebním postupem předsedy vítězného hnutí ANO Andreje Babiše a prezidenta Miloše Zemana. Vyplývá to z průzkumu společnosti Median pro server Český rozhlas. Babiš se snaží o sestavení menšinové vlády. Prezident, který v Lánech přijal zástupce všech parlamentních stran, mu přislíbil první dva pokusy na získání důvěry Sněmovny.

AUTOMIX.CZ

V Boleslavi staví auta s pohonem 4x4 už 80 let. Některá byla vážně pozoruhodná

Současná obliba vozů třídy SUV s sebou přinesla i rostoucí zájem o pohon všech kol. Na tento trend samozřejmě musí reagovat i česká automobilka Škoda, která čtyřkolku nabízí v modelových řadách Octavia, Superb, Kodiaq a Karoq. Myšlenka pohonu všech kol sahá v Mladé Boleslavi až do 30. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT