Příprava silničního obchvatu Podbořan vázne. Problémy jsou s pozemky, přes které má komunikace v budoucnu vést. Radní Ústeckého kraje, který obchvat připravuje, proto rozhodli o pozastavení prací na přípravě projektu do doby, než se majetkoprávní vztahy k dotčeným pozemkům vyřeší.

„Je třeba smluvně ošetřit se všemi vlastníky pozemků záležitosti, které se týkají trvalých a dočasných záborů pozemků dotčených vlastní stavbou silnice a souvisejícími objekty. A také věcná břemena k pozemkům dotčeným třeba přeložkami inženýrských sítí. Majetkoprávní vypořádání v rámci takovéto liniové stavby bývá velmi složité vzhledem k množství dotčených vlastníků a někdy i obtížnosti jejich dohledání," sdělila Magdalena Hanáčková, mluvčí Ústeckého kraje.

Bez majetkového vypořádání ale nelze dokončit projektovou dokumentaci v rámci stavebního řízení a není možné podat žádost o stavební povolení. „Proto byly přerušeny další práce na zpracování projektové dokumentace do doby majetkoprávního vypořádání pozemků, na kterém se pokračuje," dodala mluvčí.

Stavba obchvatu Podbořan je jednou ze staveb, u kterých Ústecký kraj uvažuje s jejich realizací s rámci operačního programu Severozápad v plánovacím období 2007 až 2014. Nevyřešené majetkoprávní vztahy k pozemkům mohou podání žádosti o dotaci a tím i realizaci stavby ohrozit.

Obchvat má být ze tří částí

Trasa silničního obchvatu Podbořan už má konkrétní podobu. Kvůli ložisku kaolinu se upustilo od jeho západní části. Plánuje se, že povede severně, východně a jižně od města. Má být složený ze tří částí. První by tvořila severní spojka v délce jednoho kilometru, která by spojovala silnice do Žatce a Kadaně. Druhou část by tvořil jižní obchvat dlouhý čtyři kilometry, jenž by byl spojnicí cest do Blšan, Očihova, Valova, Vroutku a Buškovic.

Třetí částí obchvatu má být přeložka silnice I/27 Žatec Plzeň. Severní s jižní část obchvatu Podbořan by tato přeložka spojovala.

Červeně je vyznačena severní spojka a jižní obchvat, modře pak přeložka silnice I/27.