Plánovaných až 170 lidí by mělo do nové výrobní haly nastoupit do dvou let. První zaměstnanci tu ale najdou práci již v polovině příštího roku.

Stavba výrobní haly Rumburk „V nové výrobní hale budeme vyrábět především díly pro Volkswagen. Jedná se hlavně o bezpečnostní díly 
a části podvozků," přibližuje výrobní program nové části továrny její technický ředitel Jan Kýnl.

Zahájení stavby nové haly je dobrou zprávou pro celý Šluknovský výběžek, který trápí vysoká nezaměstnanost. Benteler navíc patří 
k zaměstnavatelům s poměrně vysokým průměrným platem. Zájem o práci v této firmě je tak poměrně velký.

„Spuštění nového provozu Benteleru bude mít pozitivní dopad na zaměstnanost, především na Rumburk, ale mys-lím, že se to projeví i v okolních obcích. Navíc je to dobré i pro místní firmy, které se podílejí na stavbě haly nebo se budou v budoucnu podílet na její údržbě," je přesvědčen místostarosta Rumburku Darek Šváb.

Stavba výrobní haly Rumburk Benteler, který je již nyní se 780 zaměstnanci největším zaměstnavatelem na Šluknovsku, uvažoval o výstavbě nové výrobní haly již několik let.

„Byly zde určité průtahy, ale hlavní je, že se to nakonec podařilo," říká Kýnl.

Konkrétnější je místostarosta Rumburku. V minulosti totiž na stejných pozemcích, na kterých nyní roste nová hala, měla stát zinkovna zásobující právě Benteler.

„Původně uvažovaná zinkovna měla již všechny potřebné dokumenty. Ale došlo k časové prodlevě a projekt se nakonec nerealizoval. Měli jsme jako město předkupní právo a následně se dohodli 
s Bentelerem, který měl zájem na rozšíření výroby," říká Darek Šváb.

Stavební firma začala s výstavbou nového provozu Benteleru v době, kdy se po Šluknovsku začaly šířit informace o tom, že výrobce autodílů přesouvá svou výrobu jinam.

„Poslední dobou se začala po Rumburku šířit nepravdivá informace o tom, že společnost Benteler se nedohodla s městem Rumburk a veškerou svou výrobu přesune jinam. Jsem o to víc rád, že se po celé řadě společných složitých jednání podařilo záměr výstavby nové výrobní haly Benteleru dotáhnout do konce a zahájit její výstavbu," dodává Šváb.

Stavba výrobní haly Rumburk Celkem měl Benteler proinvestovat v rumburské zóně podle některých odhadů až dvě a půl miliardy korun. 
A jeho rozvoj nemusí skončit právě budovanou halou.

„Máme stavební povolení na další čtyři tisíce metrů čtverečních, momentálně využíváme asi osm tisíc. O tom, zda využijeme i zbývající plochu, zatím není jasno. Rozhodne o tom poptávka na trhu po našich výrobcích," nastiňuje plány do budoucna  Jan Kýnl.

S dalším rozvojem průmyslové zóny počítá i Rumburk. Podle Darka Švába momentálně jednají s několika investory. Jejich jména ale nechce do doby schválení konečné podoby smlouvy prozradit.