Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rychlotrať Praha - Litoměřice má být hotová do roku 2030

Podřipsko, Litoměřicko - Vysokorychlostní vlaky by se na nové trati mezi Prahou a Litoměřicemi měly prohánět do roku 2030, a to rychlostí 250 kilometrů v hodině nebo vyšší.

13.11.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

Správa železnic a Ministerstvo dopravy ČR v současnosti pracují na studii proveditelnosti a vytyčení trasy. V řadě obcí ale stále narážejí na odpor místních samospráv.

Málo informací

„Na posledním jednání, které jsem sama svolala loni na jaře, jsme byli ujištěni, že se k nám informace k vysokorychlostní trati budou dostávat. Od té doby ale nic nového nevíme," sdělila Deníku starostka obce Vražkov, kolem které by trať v budoucnu měla vést, Jaroslava Smetanová.

„Stavební uzávěra v obci stále platí. Nejhorší je, že nevíme, co nás čeká, co proti nám stojí. Víme, že to asi bude prašné a hlučné, nemáme si ale z čeho utvořit přesnější obrázek," dodala starostka. Mluvčí Jakub Ptačinský namítá, že zaměstnanci SŽDC v rámci projednání studie za účelem nalezení všeobecně přijatelné varianty vedení trati v souladu se všemi limity území absolvovali řadu jednání se zástupci krajů, orgánů státní správy i dotčených obcí.

„Některé obce si nepřejí, aby kolem jejich rybníčku železniční trať vedla. My si ale myslíme, že toto je správná cesta, kterou jde velká část Evropy, mnoho vyspělých zemí v Asii, Americe a i první vlaštovka v Africe, Maroko," řekl na nedávné tiskové konferenci šéf SŽDC Pavel Surý.

Podobná situace byla podle něj koncem 19. století, kdy se v tuzemsku železnice masově stavěla. „Obce, které ji odmítly, poté ekonomicky zaostávaly proti sídlům, která byla na železnici napojena," uvedl.

Podle Jakuba Ptačinského je již dokončená územně technická studie VRT Praha - Litoměřice. „V ní je návrh trati proveden jako soubor územně průchozích variant pro budoucí ekonomické posouzení. Bez znalosti ekonomických limitů nelze řešení považovat za uzavřené. Výslednou variantu vedení trasy v území je nezbytné prověřit studií proveditelnosti, která dokáže kvantifikovat všechny přínosy nové trati," sdělil s tím, že v součinnosti s Ministerstvem dopravy probíhají i další studie, které posuzují dopady záměru na udržitelný rozvoj území, na místní kulturní a historické památky (Říp, Terezín, Litoměřice) nebo vliv na ovzduší a hluk v obytných územích.

Autor: Veronika Weissová, ČTK

13.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Předvolební Deníku probíhala 19. října v Aviatice: Zbyněk Stanjura, Daniel Herman
51

Snazší bydlení? Politici slibují půjčky pro novomanžele a zrušení daně

Předvolební debata Deníku: (zleva) Vít Rakušan, Markéta Pekarová-Adamová, Ivan Bartoš
15 51

VIDEO: Neváhali ani vteřinu. Politici měli ohledně vlády s Babišem jasný názor

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si minisytryně Katla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Uberu roste konkurence. Lyft dostal od Googlu miliardu

Americký gigant Lyft ve čtvrtek oznámil, že obdržel investici jednu miliardu od společnosti Google Alphabet. Částka mu má pomoci k tomu, aby lépe obstál proti konkurenčnímu Uberu, který na trhu sdílené dopravy ve Spojených státech vede.

OBRAZEM: Policie Modrava nekončí, filmaři se na Šumavu vrátí

Režisér Jaroslav Soukup žádá čtenáře Deníku o zajímavé historky z prostředí venkovských lékařů a veterinářů.

Video veřejného znásilnění z Konga kolovalo na sítích. Bojuje se ženskými těly

Sedmiminutové video, ukazující nahou ženu, která je znásilněna, zmlácena a nakonec sťata před plným náměstím v jednom z měst v Demokratické republice Kongo (DRK) kolovalo na sociálních sítích několik měsíců, než bylo oficiálně staženo na apel televize France 24. Jak píše server CNN, tato znásilnění zapadají do širšího příběhu, který se datuje do 19. století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení