Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rychlovlak typu TGV přes Lovosice? Do roku 2030 to skutečně stát plánuje

Litoměřicko, Podřipsko - Dálnice Prahu s Drážďanami ještě zcela nespojila a české ministerstvo dopravy už začalo plánovat zcela novou železniční rychlotrať. V budoucnu by se po ní proháněly rychlovlaky typu francouzského TGV či německého ICE.

11.4.2013 3
SDÍLEJ:

Moderní vlaková souprava rakouských drah – RAILJET – na přerovském nádražíFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

„Typově stejná vozidla RailJet s rychlostí nad 160 km/h v současnosti pořizují třeba České dráhy," podotkla Andrea Volaříková z ministerstva dopravy. „Vizuálně se jedná o běžnou dvoukolejnou trať, která bude pojížděna vysokorychlostními jednotkami. Trať bude vedena v nové stopě, často v souběhu s dálnicí D8, nebude tedy kopírovat stávající železniční koridor."

Nová rychlotrať se bude lišit od klasické tím, že vyšší bezpečnost bude zajištěna zabezpečovacím zařízením a především výhradně mimoúrovňovým křížením se silnicemi. „Smyslem je, aby tuto infrastrukturu mohlo využít co největší množství vlaků. A to nejen vlaků mezinárodních, ale také vlaků spojujících hlavní město s regionálními centry i jejich regiony," vysvětlila Andrea Volaříková z ministerstva dopravy.

Nová rychlotrať byla zařazena v systému core network TEN-T a do roku 2030 má být vybudována v úseku Praha Lovosice. Náklady na její stavbu mají činit minimálně 30 miliard korun a podle předpokladů ministerských úředníků bude na ni možné čerpat dotace z unijního fondu Connecting Europe Facility (CEF). Rychlotrať má v dalším období pokračovat na Ústí nad Labem a do Drážďan.

České ministerstvo dopravy se saským ministerstvem hospodářství v únoru oficiálně podepsalo žádost o studii a již ji podali Evropské komisi. Rychlotrať v délce zhruba 60 kilometrů v úseku Praha Lovosice je zatím jediná, která by byla do roku 2030 na území Česka postavena. Kritikům z řad poslanců působících v hospodářském výboru sněmovny se to nelíbí. Chtěli by, aby v systému core byla i trať Praha Brno. Podle náměstka ministra dopravy Lukáše Hampla to ale není možné. Česko by prý do roku 2030 tuto trať nestihlo postavit.

Autor: Radek Pešout Ing.

11.4.2013 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Miliardový zámek na osobní údaje. Nařízení začne platit za půl roku

Zásah na setkání prezidenta Zemana s obyvateli Lipníku: policisté vtrhli do místnosti nad restaurací a muže, který zde pouštěl píseň Marty Kubišové Modlitba pro Martu, odvedli s tím, že se jedná o narušení veřejné akce.
5 26

Policejní prezidium: Zákrok v Lipníku byl oprávněný, hlasitost překročila zákon

Zvrat v miliardovém obchodu. Škodu Transportation má koupit PPF Petra Kellnera

Jeden z největších obchodů tohoto roku je nyní u konce. Plzeňskou Škodu Transportation podle čtyř zdrojů Hospodářských novin získá skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera. Informoval o tom server iHned.

Komentář Kateřiny Perknerové: Vojtěch Filip, génius reálpolitiky

Komunistická strana Čech a Moravy vyhrála sněmovní volby. Tedy ne na první dobrou, ale na druhou ano. Ačkoli skončila až pátá se 7,76 procenta hlasů, její předseda Vojtěch Filip dokázal za poslední měsíc to, co nikdo před ním.

Pirát z Olomouce je ve vedení Sněmovny. Nesmím přibrat, usmívá se Pikal

/ROZHOVOR/ Místopředseda Pirátské strany Vojtěch Pikal z Olomouce byl také zvolen místopředsedou Poslanecké sněmovny.

Úsek Pražského okruhu získal kladné stanovisko EIA

Úsek Pražského okruhu mezi Běchovicemi a D1 v pátek získal kladné stanovisko vlivu na životní prostředí (EIA). Informovalo o tom ministerstvo životního prostředí. Úsek označovaný číslem 511 by se mohl začít v roce 2020.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT