Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Karlovarská R6 se změní na dálnici, R7 zůstane rychlostní

Okres Louny - Maximálně 110 kilometrů v hodině budou moci jezdit řidiči ze Žatecka a Lounska, kteří při cestě do metropole pojedou po silnici R7 Praha - Chomutov. Konkrétně po čtyřproudovém úseku mezi Prahou a Slaným. Naopak řidiči z Podbořanska jedoucí po karlovarské R6 mezi Prahou a Novým Strašecím budou moci „frčet" i nadále 130.

4.2.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK / Archiv

Alespoň s tím počítá dokument ministerstva dopravy Nové pojetí dálniční sítě, který v minulých dnech schválila vláda. Změny bude ještě posuzovat Sněmovna Parlamentu ČR, platit by mohly začít v příštím roce. Materiál počítá s tím, že některé současné české rychlostní silnice se přesunou do kategorie dálnic s maximální rychlostí 130 kilometrů v hodině. To je příklad karlovarské R6.

Některé méně kvalitní rychlostní silnice ale v této kategorii zůstanou. Maximální rychlost na nich bude snížena na 110 kilometrů v hodině. To je příklad chomutovské R7. Do této kategorie se navíc přesunou některé dnešní silnice první třídy, které byly postaveny ve čtyřech pruzích. Například úsek mezi Bílinou a Mostem či čtyřpruh z Chomutova na krušnohorský Křímov u německých hranic. I po nich se nově bude moci jezdit až 110 kilometrů v hodině.

Jde o úsporu peněz za výstavbu

Ministerstvo dopravy si od změny slibuje mimo jiné úsporu peněz na výstavbu, protože stavba rychlostních silnic s dálničními parametry se podle současného pojetí nejeví jako ekonomicky efektivní. Počítá proto se zmírněním parametrů pro budování rychlostních silnic, což si ale vyžádá snížení rychlosti na 110 km/h. Rychlostní silnice v novém pojetí totiž nebudou tak velkoryse pojaté jako dosud. Mají více kopírovat terén, zkrátí se tím třeba mosty, zmenší se zářezy nebo násypy, zaberou méně prostoru, a tím se výrazně sníží jejich investiční náročnost.

Plánované dálnice pak bude možné stavět v polovičním profilu nebo se třemi pruhy s možným rozšířením na plný profil v případě nárůstu intenzity dopravy. To je případ karlovarské R6 na Podbořansku, kde je jednou ze zvažovaných možností ta, že by se tam silnice postavila jen ve třech pruzích. Dva v každém směru a třetí by se průběžně střídal.

Autor: Petr Kinšt

4.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Kůň, který si "zahrál" v hollywoodském velkofilmu Troja z roku 2004, dnes stojí v tureckém městě Canakkale.
DOTYK.CZ
5

Trojský kůň nebyl žádným koněm, jde o chybu v překladu, tvrdí vědec

Unikátní bronzový kotel musel k lékařům.
11

FOTOGALERIE: Bronzové vědro přepisuje historii východních Čech

Experti: Zapojení Topolánka přineslo zlom v prezidentské kampani

Vstup bývalého premiéra Mirka Topolánka do souboje o funkci prezidenta republiky byl podle marketingových expertů oslovených ČTK zlomovým momentem dosavadní kampaně před volbami hlavy státu.

Radek Vondráček: Vládu s důvěrou budeme mít dříve než v létě

/VIDEO, FOTOGALERIE/ V pondělí začíná ustavující schůze Poslanecké sněmovny, během níž bude zvoleno její vedení. V čele zákonodárného sboru by měl díky hlasům ANO, Pirátů, SPD a KSČM stanout Radek Vondráček (ANO).

Povolební postup Babiše a Zemana schvaluje téměř polovina Čechů

Téměř polovina Čechů souhlasí s povolebním postupem předsedy vítězného hnutí ANO Andreje Babiše a prezidenta Miloše Zemana. Vyplývá to z průzkumu společnosti Median pro server Český rozhlas. Babiš se snaží o sestavení menšinové vlády. Prezident, který v Lánech přijal zástupce všech parlamentních stran, mu přislíbil první dva pokusy na získání důvěry Sněmovny.

AUTOMIX.CZ

V Boleslavi staví auta s pohonem 4x4 už 80 let. Některá byla vážně pozoruhodná

Současná obliba vozů třídy SUV s sebou přinesla i rostoucí zájem o pohon všech kol. Na tento trend samozřejmě musí reagovat i česká automobilka Škoda, která čtyřkolku nabízí v modelových řadách Octavia, Superb, Kodiaq a Karoq. Myšlenka pohonu všech kol sahá v Mladé Boleslavi až do 30. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT