V Děčíně máme kvalitních škol dost. Takový je závěr jednání zastupitelů města nad žádostí občanského sdružení Jurta. To žádalo souhlasné stanovisko ke vzniku nové soukromé základní školy. Zastupitelé proto vzali jen žádost na vědomí. Konečné rozhodnutí je ale na ústeckém krajském úřadu.
Nová škola by měla navazovat na současnou lesní školku, kterou již nějaký čas toto občanské sdružení provozuje.

Škol máme dost

Podle zastupitelů další škola 
v Děčíně není třeba, navíc bylo v žádosti podle některých zastupitelů poměrně velké množství neznámých.

„Děti z Nebočad už léta dojíždí do školy v Boleticích, která je obsazena výborně, má výborné materiální zajištění. Za celá léta jsem neslyšel stížnosti nebo přání rodičů na zřízení této školy," řekl na jednání zastupitel Miroslav Samler, někdejší ředitel želenické základní školy. Hlavním důvodem, proč nechtěl podpořit souhlasné stanovisko je to, že město zřizuje jedenáct plnohodnotných škol.

Jaké bude zázemí?

Problémem by podle Samlera mohlo být i zázemí, financování vybavení nebo obsazení učiteli.

„Chybí mi tam pokrytí kantory především jazyků, což je podle mě velmi důležité. Sehnat dobrého jazykáře je velmi těžké pro plně organizovanou školu, natož pro rodící se školu. Rodilý mluvčí ještě neznamená, že umí vyučovat," dodává Samler s tím, že ministerstvo školství navíc spustilo útlumový program.

Problémem může být také výše školného. To si myslí nejen zastupitelé, ale také lidé z Děčína.

„Tady je spousta lidí bez práce. Kdo má na to platit soukromou školu?" ptá se Tomáš Kudrna z Děčína.

Souhlas škola nemá

Kvůli množství připomínek nakonec zastupitelé znění usnesení změnili. Původně totiž měli vydat souhlasné stanovisko. To ale podle zastupitele Vladislava Rašky nebylo kvůli množství námitek možné, proto navrhl, aby zastupitelé žádost jen vzali na vědomí, s čímž se ztotožnila většina zastupitelů.

„Počkáme si, až dostaneme usnesení městského zastupitelstva v písemné podobě, potom se podle toho zařídíme," nechce předjímat další postup ředitel Jurty David Landsperský.