Stavební ruch pocítili obyvatelé kraje zejména při cestování po regionu. Krajská samospráva měla díky dotaci státu a evropským penězům na opravy komunikací nejvíc peněz v historii. Ředitelství silnic a dálnic investovalo do oprav i zahájení nových staveb, jako je Vilsnická spojka v Děčíně či další úsek D7 u Loun. Dělníci stále pracují na obchvatu Velemyšlevse u Žatce a jinde.
Místní stavební firmy se také podílejí na pracích na rozestavěném úseku D8 přes České středohoří.

"Na stavbu jsme dodávali v prvním kvartálu, kdy docházelo ke stabilizaci sesuvu. Zakázka byla z pohledu technického řešení, dodaného množství cementu a dopravní vzdálenosti velice zajímavá," řekla ČTK mluvčí čížkovické cementárny Lafarge Cement Milana Hucanová.

Spotřeba cementu je závislá na typu staveb, roste zejména při nové výstavbě. "Trh odhadujeme stabilní. Vzhledem k realizovaným projektům jsou naše prodeje na tuzemském trhu lehce vyšší než minulý rok. Zároveň jsme hlavně v první polovině roku zaznamenali i růst našich významných zákazníků," uvedla Hucanová.
Z údajů krajské pobočky Českého statistického úřadu (ČSÚ) vyplývá, že v prvním a druhém čtvrtletí stavbaři meziročně zahájili o deset procent více bytů. Dokončených bytů bylo v kraji do pololetí 400, což je zhruba stejně jako ve stejném období před rokem. Nadále platí, že se staví hlavně rodinné domy.

Stavební výroba v Ústeckém kraji loni podle ČSÚ meziročně vzrostla o 42,5 procenta. Růst byl největší z celého Česka.