Stavební práce na nejstarším úseku dálnice D8 mezi Řehlovicemi a Trmicemi začaly v dubnu. Hotovo mělo být už koncem srpna, jenže pak se přišlo na další závady na mostech, termín se musel posouvat a poslední verze počítala s otevřením 31. října. „Dobře, že to udělali do zimy. Po dálnici se mi z Ústí do Teplic jezdí lépe než po staré silnici přes Krupku,” nechal se slyšet řidič dodávky Karel Procházka.

Omezení na dálnici bylo pro řidiče dvojnásob nepříjemné, protože dělníci používali i část už opravených pruhů a pro auta zbývaly jen dva úzké koridory, v nichž se stalo několik menších karambolů.

Úsek od Řehlovic k Trmicím byl otevřený už v listopadu 1990. Původně se tak brzy stavět neměl, jenže v polovině 80. let hrozilo to, že hnědouhelný důl u Chabařovic přetne starou silnici z Ústí do Teplic a průmyslové dvojměstí se skoro 160.000 obyvateli přijde o silniční spojení. Od poloviny 80. let se proto stavěl čtyřkilometrový úsek D8 a na něj navazující sedmikilometrová silnice R63. I když se dálnice v roce 2006 protáhla až k německým hranicím, na řehlovickém konci se stále čeká na vyřešení administrativních problémů, které blokují dostavbu 16,4 kilometru k Lovosicím.

V posledních letech se stav úseku hodně zhoršil a kromě vyjetých kolejí se začaly objevovat i velké díry. V provizorní zatáčce u Řehlovic, spojující R63 a D8, sice ještě zůstává starý a zvětralý asfalt, to už je ale poslední připomínka minulosti. Oba směry se za poslední dva roky dočkaly odfrézování až na samé podloží, nového povrchu, svodidel i oprav mostů. Právě mosty si vynutily prodloužení letošních oprav; zjistilo se, že mají poškozenou izolaci. (kos, čtk)