Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tři haléře nebo život. Dopravní podnik chce od magistrátu víc peněz

Ústí nad Labem - Audit potvrdil, že ústecká dotace na MHD
 je nižší než ve srovnatelně velkých městech. O tři haléře na místokilometr.

29.3.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Karel Pech

Vyrovnání úhrady prokazatelné ztráty za dopravní obslužnost bude požadovat Dopravní podnik města Ústí nad Labem (DPMÚL).

Zdražování jízdného prý nehrozí

Vyplývá to z analýzy hospodaření dopravního podniku za období 2010 až 2014, kterou udělala auditorská společnost.

„Ve srovnatelně velkých městech jako jsou Hradec Králové, Pardubice nebo České Budějovice, jezdí dopravní podniky za 33 haléřů na jeden místokilometr (kilometr na počet míst v dopravních prostředcích podniku) v Ústí nad Labem je tato částka jen třicet haléřů," vysvětlil ředitel podniku Libor Turek.

„Je logické chtít ty tři haléře navíc. Jestliže si někdo objedná službu, měla by být zaplacena. Jednali jsme s radou města, nebude to tak jednoduché, bude záležet na řadě dalších okolností, mimo jiné i na nové koncepci dopravní obslužnosti, která snad již vzniká. Zdražování jízdného rozhodně nepřichází v úvahu," uvedl předseda představenstva DPMÚL Josef Matějka.

Z tří haléřů dvacet milionů

Pokud by dopravní podnik ony tři haléře získal, v souhrnu by to znamenalo více než 20,4 milionu korun, firma by tak dosáhla kladného výsledku hospodaření.

Analýza i tak hodnotí hospodářské výsledky ústeckého dopravního podniku dobře. Například v roce 2014 uspořil provozní náklady ve výši šesti milionu korun.

„Přibližně 4,7 milionu z toho byly mzdové náklady. Přišli jsme o dvě třetiny krajské dopravy, což znamenalo dvanáct řidičů. Ale nepropouštěli jsme je, omezili jsme přesčasy," řekla ekonomická náměstkyně Simona Mohacsi.

Jak dodala ekonomické výsledky společnosti také zatěžuje masivní nákup nové techniky v loňském roce. „Pořídili jsme celkem 56 nových trolejbusů a autobusů. Část pokryla dotace z ROP Severozápad, ale část jsme museli uhradit z půjčky. Hradíme proto odpisy, nově i pojistné. Úvěr budeme splácet deset let po třiceti milionech ročně. To značně omezuje možnosti dalších investic," uvedla Simona Mohacsi.

Analýza řešila i personální situaci dopravního podniku. Firmě stále chybí deset řidičů, k úkolům patří i stabilizace top managementu. „Od roku 2010 jsem pátým ředitelem. Tuto situaci dopravní podnik ovlivnit nemůže, ale nějaké kontinuitě práce to rozhodně neprospívá," doplnil Libor Turek.

Autor: Karel Rouč

Mělo by město Ústí zvýšit dotaci dopravnímu podniku?

Ano

78 %

Ne

22 %

Hlasovalo: 160

Anketa byla ukončena

29.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Zeman se samopalem a svou oblíbenou Becherovkou.
4 4

Zeman má nový samopal s Becherovkou. Na novináře

Používání elektronických zařízení při jízdě. Ilustrační foto.
5

Mobil za volantem? Nedoplatíte se. Německo zvyšuje pokuty

Přehledně: 20 odpovědí politiků na otázky, které zajímají většinu z nás

/FOTOGALERIE/ Chcete po volbách zrušit zcela EET? Chcete, aby se Miloš Zeman stal prezidentem na další období? Povolili byste cyklistům dvě piva před jízdou? Podívejte se ve fotogalerii, jak politici v předvolební superdebatě Deníku hlasovali o zajímavých otázkách, které hýbou děním v České republice? 

VIDEO: Člen komise agitoval ve volební místnosti za Blok proti islamizaci

Místopředseda volební komise v Pardubicích vítal voliče v tričku s přeškrtnutou mešitou.

Ze zákulisí: Podívejte se, jak Deník „upekl“ předvolební superdebatu

/VIDEO/ Zajímá vás, co se dělo v zákulisí, než desítka volebních lídrů nastoupila před kamery? Podívejte se na desetibodový recept, jak upéct předvolební superdebatu krok za krokem.

V kábulské mešitě se odpálil sebevražedný atentátník, třicet mrtvých

Uvnitř jedné z kábulských mešit dnes explodovala nálož. Podle afghánských úřadů ji měl u sebe sebevražedný atentátník. Podle agentury Reuters zůstalo na místě nejméně třicet obětí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení