Práce na výstavbě propojky mezi ulicemi K Velodromu a Dobroměřická v Lounech jsou v plném proudu. Firma Ekostavby Louny tam buduje cestu, kterou už brzy budou moci využívat například in-line bruslaři. Po jejím dokončení bude město řešit, zda zneprůjezdní ulici K Velodromu.

Propojka by měla být hotová nejpozději do 5. června. Stát bude 1,6 milionu korun včetně daně. Vznikne větší okruh právě pro in-line bruslaře.

Hned poté chce radnice řešit dopravu v ulici K Velodromu. Zahrádkáři tudy jezdí k pozemkům, o které pečují. Problém je ale v tom, že velké množství dalších řidičů si tudy jen krátí cestu do sousedních Dobroměřic či naopak, navíc často rychlou jízdou ohrožují chodce. Lokalita mezi zahrádkami je totiž oblíbenou u cyklistů, pejskařů nebo maminek, které si s kočárkem vyjedou na procházku. Dopravní značky, omezující rychlost, mnozí řidiči ignorují.

Zábrany by měly být mobilní

Kvůli tomu se objevila myšlenka na umístění zábran na straně u kynologického cvičiště. Podobně jako v souběžné Dobroměřické. Tam jsou ale betonové bloky napevno přivařeny, zatímco v ulici K Velodromu by měly být překážky mobilní. „Požádal jsem o stanovisko dopravní komisi jako poradní orgán, která se tím bude zabývat," uvedl Radovan Šabata, starosta Loun.

Cestu využívá také řada obyvatel Dobroměřic. A tam zprávy o možném zneprůjezdnění ulice vyvolaly různé reakce. „Část občanů by zamezení průjezdu uvítala. Třeba lidé, kteří tam chodí s pejsky a podobně. Ne tak ale například zahrádkáři, kteří by museli jet ne pět set metrů ke své zahradě, ale objíždět to do Loun přes oblouky (inundační most mezi Louny a Dobroměřicemi – pozn. red.) pět kilometrů. Navíc často vozí věci, třeba techniku, na vozíku za autem a vytočit se tam v té ostré zatáčce na jejich konci, je problém," reagovala na dotaz Deníku starostka obce Ivana Sihlovcová.

Křižovatka s I/28 je nebezpečná

Podle ní však zdaleka nejde jen o zájmy zahrádkářů. „Je to pro nás významná úniková cesta. Uzavření nás prakticky odřízne, pokud by se třeba na obloucích něco stalo. Musíme myslet i na složky integrovaného záchranného systému. Máme tu samozřejmě obchvat, který Dobroměřice rozdělil. Ta křižovatka je ale velice nebezpečná, vážných nehod tam přibývá," vysvětluje starostka.

Sama by nějakou formu omezení provozu v ulici K Velodromu přivítala, ovšem přemýšlela by o jiném způsobu. „Řidičům by se měla cesta natolik znepříjemnit, aby se průjezd jako krácení cesty nevyplatil. Například umístit zábrany tak, aby jimi museli pomalu prokličkovat. Nebo by mohly Louny alespoň uzavřít cestu na své straně, když je ulice Dobroměřická zablokována také u nás, pod školou," uvažuje. Pomoci by podle ní mohla i namátková měření rychlosti na problematické komunikaci policií.

V Lenešicích mají jasno

Vjezd do takzvané líšťanské spojky ze strany od Líšťan. Respektive ze silnice mezi obcemi Zeměchy a CítolibyNaopak jasná podpora pro nápad zní z blízkých Lenešic. „Přivítali bychom, aby se ulice K Velodromu uzavřela. I naši občané si tudy zvykli chodit pěšky nebo jezdit na kolech. Hodně řidičů ji jen zneužívá ke zkrácení cesty, místo aby jeli po obloukách nebo obchvatu," uvedl Jan András, starosta Lenešic.

O podobném zásahu, tedy instalování fyzických zábran, se uvažuje také v případě takzvané líšťanské spojky. Ta vede ze západní části Loun a mezi polemi míří až do Líšťan. Respektive na silnici mezi Zeměchy a Cítoliby. Tam řidiči dokonce nerespektují zákazové značky. I tam by ale musely být zátarasy mobilní, aby se zemědělci dostali na pole.

O tom, zda a jakým způsobem budou tato dvě opatření realizována, se bude dál jednat.