Dohoda s Českými drahami je podle samosprávy velmi významná, protože Ústecký kraj objednává u tohoto dopravce přes 7,5 milionu kilometrů spojů ročně. Na vlaky zároveň navazuje mnoho autobusových linek. Železnice totiž tvoří páteř celé dopravní sítě na severu Čech.

Jednotný dopravní systém v Ústeckém kraji vstoupil v platnost letos v lednu. Od té doby bylo možné na jednu jízdenku přestupovat mezi zelenými linkovými autobusy, které kraj pro zajištění obslužnosti objednává. Výrazně se před rokem změnily i autobusové linky, místo platby za skutečně ujeté kilometry se nově platí za projetá pásma.

Tarif nabízí jízdné pro několik kategorií cestujících a od jednotlivého po časové. Přestupní jízdenky jsou prozatím jen v papírové podobě, platí nejen v osobních a spěšných vlacích, ale i v rychlících. Naopak neplatí v mezinárodních vlacích EC nebo EN.
Pokud dnes jede cestující veřejnou dopravou například z Mostu do nemocnice v Teplicích, musí kombinovat vlak a trolejbus. Potřebuje tedy dvě jízdenky tam a dvě zpět. V jednom směru zaplatí za vlak 48 korun a za trolejbus nebo autobus v Teplicích 20 korun. Cesta tam i zpět vyjde na 136 korun. Od nového roku zakoupí na vlakovém nádraží jízdenku v hodnotě 40 korun, která platí jak ve vlaku, tak v MHD Teplice. V opačném směru zakoupí jízdenku do Mostu přímo v trolejbusu v Teplicích, kterou jen ukáže ve vlaku průvodčímu. Nákup jízdenek se tak nejen zjednodušuje, ale i výrazně zlevní, neboť cesta tam i zpět vyjde na 80 korun, což je o 56 korun méně než nyní.

Do integrovaného systému se na jaře zapojí také turistické regionální vlaky, připojit se chce Děčín. „Jednání s městy jsme zahájili už v roce 2014, kromě Teplic však tehdy žádné jiné do systému nevstoupilo. Teď je částečně zapojeno Ústí a na spadnutí je dohoda s Děčínem," popsal Komínek. Složitější bude podle radního zapojit tramvaje, autobusy a trolejbusy v Mostě a Litvínově, kde mají svůj vlastní meziměstský systém. Stejně je to i v případě Chomutova a Jirkova.