V zóně, která vznikla na místě bývalého vojenského letiště, podnikají zejména firmy zaměřené na automobilový průmysl. Některé přímo spolupracují s technickými školami, aby si zajistily dostatek odborníků v oboru, jiné využívají zprostředkovaný kontakt přes kraj.

Doposud největší ohlášenou investicí v zóně je stavba továrny na výrobu pneumatik pro osobní a lehké nákladní vozy jihokorejské společnosti Nexen Tire. Stavba by měla začít na podzim. V první fázi společnost zaměstná asi 1000 lidí.

Podle plánů Ústeckého kraje z roku 2004 měla zóna stát 1,3 miliardy korun a nabídnout 13.000 pracovních míst. Ústecký kraj investoval do rozvoje zóny ke konci loňského roku 0,769 miliardy korun korun a státní dotace činila 1,685 miliardy korun.

Samospráva se snaží obsadit další pozemky v zóně, která leží mezi okresy Most, Louny a Chomutov. Na posledním zasedání na konci června zastupitelé schválili prodej či pronájem několika pozemků. Obvyklá cena je 400 korun za metr čtvereční bez DPH.

Americká developerská společnost Panattoni si rezervovala 16,58 hektaru na stavbu třech hal. Odhadovaná výše investice je miliarda korun a firma předpokládá vznik 350 míst.

Na ploše asi 6000 metrů čtverečních má vzniknout závod na kontrolu kvality a funkčnosti materiálu, který se používá pro automobilový průmysl. Zkušební provoz se podle informace kraje plánuje na konec roku 2016 a ohlášený počet zaměstnanců je padesát.

Další investor chce v zóně postavit závod na výrobu kabelových svazků a montáž elektrotechnických součástek. Investice za 18 milionů korun má přinést až 37 míst.

Nezaměstnanost v Ústeckém kraji je nejvyšší v zemi. V červnu činila 9,4 procenta. Bez práce bylo 53.678 lidí. Nyní panuje obava ze zvýšení počtu lidí na úřadech práce kvůli možnému ukončení těžby v lomu ČSA na Mostecku.