O několik minut by se do tří let měla zrychlit cesta řidičům po silnici I/27 mezi Žatcem a Mostem. A to díky dvěma obchvatům vesnic na Žatecku, které nejen odvedou tranzitní dopravu mimo obydlí, ale navíc překlenou hluboká údolí a řidiči se tak vyhnou prudkým klesáním a stoupáním se zatáčkami.

V současné době je v plném proudu stavba obchvatu Velemyšlevsi, příští rok se pak má začít se stavbou obchvatu u sousedních Žiželic.

Obchvat Velemyšlevsi bude 2,6 kilometru dlouhý, hluboké údolí řeky Chomutovky překlene přes půl kilometru dlouhý most. Právě výstavbou betonových pilířů mostu stavba obchvatu v létě roku 2014 začala, pak ale hned na začátku nabrala zhruba půlroční zpoždění. A to kvůli problémům při zakládání pilířů. Řidiči po obchvatu podle původních plánů měli začít jezdit už letos na jaře. Termín zprovoznění se posunul až na závěr letošního roku.

Připomeňte si: Na geologické anomálie se přišlo až po zahájení stavby

V příštím roce by se měl podle současných plánů začít stavět tříkilometrový obchvat Žiželic. I jeho základ bude tvořit zhruba čtyři sta metrů dlouhý most, který překlene hluboké údolí potoka Hutná včetně železniční trati Žatec - Chomutov. „Byla dokončena dokumentace pro stavební povolení a zahájena inženýrská činnost pro vydání stavebních povolení. Předpokládáme, že ho získáme v letošním roce. V roce 2017 se plánuje zahájení stavby, její uvedení do provozu je v plánu na rok 2019," uvádí Ředitelství silnic a dálnic.

Obchvat Velemyšlevsi vyjde na šest set milionů korun bez daně, u Žiželic, kde ještě neproběhlo výběrové řízení na zhotovitele, se předpokládají náklady o sto milionů korun nižší.

Modernizace trasy Plzeň - Most

Obchvaty Velemyšlevsi a Žiželic patří k sérii staveb, které mají za úkol zmodernizovat silnici I/27 Plzeň - Most, jež je významnou spojkou mezi Ústeckým a Plzeňským krajem. Nedávno byl dokončen obchvat Třemošné u Plzně, buď letos, nebo v příštím roce by se měla začít stavět čtyřproudová silnice mezi Plzní a Třemošnou.

Na Plzeňsku se plánují také obchvaty městeček Plasy, Kralovice nebo Kaznějova. Jejich příprava ale ještě několik let potrvá. Nejdál je stavba připravena u Plas, sedmikilometrový obchvat nad hlubokým údolím Střely by se tam měl stavět kolem roku 2020.