Vlaky na železnici mezi Louny a Lovosicemi musí v některých úsecích kvůli špatnému stavu tratě zpomalit až na 10 kilometrů v hodině. To prodlužuje jízdní dobu osobních vlaků a snižuje komfort cestujících. Navíc zpomalování a zrychlování vlaků zvyšuje spotřebu nafty a tím i zvyšuje náklady na provoz.

Problém technicky zastaralých tratí se týká i dalších úseků v kraji. Proto vedení Ústeckého kraje požaduje jejich modernizaci. „Spolu s Českými drahami chceme tlačit na obnovu železniční infrastruktury, aby nové vlaky, které České dráhy postupně nasazují, mohly plně využít svůj potenciál a kromě pohodlí nabídnout cestujícím v kraji také maximální rychlost,“ řekla hejtmanka Ústeckého kraje Jana Vaňhová.

Ústecký kraj se na schůzce s představiteli Českých drah shodl na tom, že současný provoz je vinou chybějících investic do infrastruktury na některých úsecích velmi pomalý a těžko udržitelný. To se týká i třeba zmíněného úseku mezi Louny a Lovosicemi.

Do železnice v okrese Louny se v posledních letech kromě nutné údržby a oprav rozsáhleji neinvestovalo. Výjimkou byly investice do zabezpečovacích zařízení na tratích Louny – Peruc, Žatec – Plzeň a na nádraží v Lounech. Na druhou stranu klesl počet osobních vlaků, které objednával Ústecký kraj. Z tohoto důvodu skončil v minulých letech v okrese Louny pravidelný provoz osobních vlaků na tratích Kaštice – Kadaň, Most – Libčeves – Lovosice či Žatec – Podbořany – Blatno.