Vidím další!

Myslete na nějakou věc, kterou je po cestě často vidět, například odbočku, most, kostel, kamion. Vždy, když tuto věc spatříte, řeknete: ”Vidím další”. Děti se snaží uhodnout, kterou věc myslíte.

Abeceda

Co si takhle zpestřit přednes abecedy, aby zněla jinak než ve škole? Například jako tragédie, jako komedie, jako kdyby to říkal reportér na fotbalovém stadiónu, jako kdyby se vyprávěla pohádka malému dítěti atd.

Při přednesu neužíváme žádných slov, jen předříkáváme hlásky abecedy; opakujeme je tolikrát, kolikrát považujeme za vhodné, ale nesmí to trvat déle než minutu – přitom se snažíme, aby přednes byl co nejdramatičtější.

Kdo jsem?

Hráč si vybere osobnost, kterou představuje. Ostatní mu dávají popořadě otázky a on na ně podle pravdy odpovídá pouze „ano“ a „ne“.

Myslí-li si někdo, že ví, jakou osobnost představuje, má možnost po své otázce její jméno říct (pouze jednou). Uhádne-li, hra končí a vítěz si vymyslí novou osobnost.

Asociace

Hru můžeme hrát vlastně kdekoliv. První hráč řekne jakékoli slovo. Druhý musí reagovat a hned říct další slovo, které ho napadne jako reakce na to první. Tak to pokračuje dál a dál.

Až asociace obejdou několikrát dokola, můžeme je zase rozmotávat. „Já jsem řekl tužka, protože Pepa řekl papír.“ „Já jsem řekl papír, protože Anča řekla latrína“

Časoměřič bez hodinek

Určete si čas. Třeba 2 minuty. Každý hráč se pak snaží co nejpřesněji určit stanovený čas, aniž by měl k dispozici hodinky.

Čtěte celý seriál bez omezení. S předplatným Deník.cz získáte navíc výhodné benefity.

Autor: Adam Novák