Snímek této galaxie pořídil Hubbleův teleskop poprvé už v roce 1992 a od té doby vyvolává vášně u mnoha vesmírných fanoušků. Mnozí jsou přesvědčeni o tom, že část, na níž je znázorněna část galaxie tvořící písmeno "X", je branou do jiného světa.

Vizualizace černé díry
Jeden z největších milníků století. Lidé již brzy spatří obrázek černé díry

Fotografie se nedávno objevila na popularizačních stránkách Disclose.tv, kde diskutující hovořili o tom, že jde o znamení existence nebe. Podle nich kříž uprostřed galaxie symbolizuje přímo bránu. "Je to zcela jistě znamení, že Bůh existuje a ukazuje nám, že sídlí ve středu naší galaxie," napsal jeden z uživatelů.

Brána do nebe

Ona struktura "X" může být také světlem, které mají lidé následovat. "Když lidé zemřou, zamíří sem, aby se dostali do nebe," napsal další diskutující.

Americká vesmírná agentura NASA však nabízí poněkud nemystické vysvětlení, které zcela jistě zklame všechny příznivce fantastických teorií. Obrazec do tvaru písmene X je totiž vytvořen prachem, který absorbuje masivní černá díra uprostřed této galaxie. Vpopředí jsou tedy ony prachové pásy, které ze všech stran ozařuje aktivní jádro.

Vírová galaxie, někdy se také užívá název Messier 51, je považovaná za jednou z nejznámějších a nejkrásnějších galaxií v souhvězdí a nachází se v galaxii Honicích psů. Je hojně vyhledávaná mnoha amatérskými astronomy, a to kvůli své jasnosti. Za příznivých podmínek je totiž možné ji pozorovat i triedrem. Má výrazná spirální ramena. Od Země je vzdálena 23 milionů světelných let a nejvhodnější období pro její pozorování na večerní obloze je od února do srpna.

Vítězný návrh obydlí na Marsu.
Bydlení na Marsu? Budovy by měly odolat i nárazu meteoritů, postaví je roboti

Její hmotnost odpovídá přibližně jednomu milionu sluncí. V roce 1773 ji objevil Charles Messier. William Parsons v roce 1845 pak objevil spirální tvar jejích ramen. Šlo o první galaxii s rozpoznanou spirální strukturou.

Nejde však o jedinou fotografii z Hubbleova vesmírného teleskopu, která se stala předmětem konspiračních teorií. Podobný poprask způsobila i v roce 2016 fotografiie mlhoviny Omega, o níž někteří lidé tvrdili, že jde o bránu do nebes. Následně však vyšlo najevo, že fotografie byla upravena.

Christina Kochová a Anna McClainová