S plány na komerční lety do vesmíru je nicméně NASA stále ještě v raných fázích uvažování. Od tohoto kroku si úřad slibuje obnovení zájmu veřejnosti a překlenutí propasti mezi NASA a soukromým sektorem. Podle Washington Post by NASA mohla prodávat sedadla v kosmických lodích, které pro ni vyvíjejí společnosti SpaceX a Boeing.

„Rád bych jednoho dne viděl astronauty NASA na krabicích s cereáliemi, pevně ukotvené v americké kultuře,“ prohlásil v srpnu ředitel NASA Jim Bridenstine. Vedle jeho návrhu na rozšíření spolupráce s komerčními firmami a prodej reklamních práv na kosmické lodě, by mohla být privatizace vesmírného cestování dalším krokem, jak zvýšit povědomí veřejnosti o činnosti NASA.
Prvního turistu poslali Rusové
V každém případě však Američané již nemohou být první, kdo pošle na Mezinárodní vesmírnou stanici vesmírného turistu. Už v roce 2001 je předběhl ruský Roskosmos, když za 20 milionů dolarů (tehdy 380 milionů korun) poslal v lodi Sojuz do vesmíru amerického obchodníka Dennise Tita. O rok později ho následoval jihoafrický podnikatel Mark Shuttleworth.
Loni v prosinci pak napsal server Jalopnik o plánech na stavbu nového ruského modulu, který by mohl na ISS fungovat jako luxusní hotel. Za dvoutýdenní dovolenou by zájemci zaplatili 20 milionů dolarů.
