Astronomové se o souhvězdí bájného etiopského krále dlouho zaklínali větou: "To je to souhvězdí, kde nic není, vlastně ani žádné jasné hvězdy". Souhvězdí není součástí sluneční soustavy.

Cyklony vytvářely původně pětiúhelník, na posledním snímku, pořízeném 4. listopadu vesmírnou lodí Juno NASA, se však objevil ještě šestý
NASA vyfotila fascinující snímek. Cyklony na Jupiteru vytvořily úchvatný obrazec

Veleba ale v souhvězdí zachytil obrovskou mlhovinu, jejíž načervenalý nádech způsobuje rozptýlené světlo přítomného vodíku. Mlhovina obsahuje prachové částečky o velikosti cigaretového prachu a další mlhoviny. Jde o dvě namodralé mlhoviny, které byly poprvé označeny v astronomickém katalogu v roce 1966, nasvěcují je dvě hvězdy.

V oku "Temného žraloka" je pak další temná mlhovina. Podle Marcela Bělíka, který je členem poroty české fotografie měsíce, jde pravděpodobně o takzvanou ERE mlhovinu. "ERE jsou galaktické temné mlhoviny nacházející se ve vysokých galaktických šířkách. Rozptylují modré světlo a jejich fluorescence se projevuje v širokém rozsahu červené části spektra," uvedl Bělík.

Mezinárodní astronomická unie ustanovila před téměř 90 lety oficiálně 88 souhvězdí. Každé má své hranice, přiřazené hvězdy a objekty vzdáleného nebe. Řada z nich je nazvána podle řecké mytologie, kromě Kéfea se v názvech objevuje i jeho manželka Kassiopea a dcera Andromeda či král Perseus. Kéfeus je na obloze v sousedství Malého medvěda, Draka, Labutě, Ještěrky, Kassiopei a Žirafy. Nejlépe se dá pozorovat v listopadu.

Na snímku NASA vesmírná loď Dragon společnosti SpaceX u Mezinárodní vesmírné stanice (ISS)