Nejvíc bakterií přitom podle nich překvapivě není na slupce, ale v dužině a semenech. Mikroorganismy jsou podle vědců důležité pro zdravou střevní mikroflóru. „Bakterie, houby a viry z naší stravy osidlují přechodně naše střevo,“ vysvětlila agentuře DPA bioložka profesorka Gabriele Bergová, která je spoluautorkou studie. „Vaření většinu z nich zabíjí, proto jsou syrové ovoce a zelenina obzvlášť důležitými zdroji mikroorganismů ve střevě,“ dodala Bergová.

Astronaut - Ilustrační foto
Astronauti se pokusí upéct ve vesmíru sušenky. Má to ale háček

Rakouští vědci v rámci svého výzkumu srovnávali také dvě různá jablka. Jablko, které bylo vypěstováno v režimu bio, a jablko z konvenčního zemědělství. V obou přitom objevili zhruba stejný počet bakterií.

Jezte i jadřinec

Čerstvě sklizená bio jablka nicméně podle Bergové obsahovala mnohem pestřejší spektrum bakterií. Podle ní tak lze říci, že bio jablka jsou lepší přinejmenším pro zdraví lidského střeva. „Čerstvá jablka, konzumovaná hned po sklizni a ekologicky pěstovaná, mají ve srovnání s jablky produkovanými konvenčně podstatně rozmanitější bakteriální strukturu,“ uvedla na základě výzkumu profesorka Bergová. Takzvaná bio jablka obsahují více bakterií, které mají příznivý vliv na lidské zdraví.

Letecká doprava - ilustrační foto
Nepříjemných turbulencí během letů bude čím dál více, upozorňují odborníci

Úplně nejzdravější je podle nejnovějšího zjištění rakouských vědců jíst jablko celé, včetně slupky a jádřince. Ten, kdo si jablko oloupe a sní pouze dužinu, přijde o devět desetin zdraví pomáhajících bakterií. A to proto, že v dužině jablka jich je podle zmíněné vědecké studie deset milionů.