Pohled na gazelu se šesti nohama překvapil příslušníka Izraelských obranných sil. Muž v přírodní rezervaci v Negevské poušti na jihu Izraele, kde mimo jiné loni Hamás zmasakroval účastníky hudebního festivalu Supernova, pořídil záběry zvířete, kterému z hřbetu vyrostl další pár končetin. Podle vědců oslovených deníkem Daily Mail se jedná o takzvanou polymelii.

Gazela se šesti nohama v Izraeli:

Odborníci ze Společnosti pro ochranu přírody v Izraeli (SPNI) dále zjistili, že gazelí samec se narodil v roce 2021. „Přežil složitý porod,“ uvedl Amir Balaban z SPNI. Poznamenal, že zvíře kvůli mutaci strávilo většinu života v nebezpečí, protože kvůli nohám navíc vyčnívalo ze stáda. Je tak překvapením, že vzhledem ke své zvláštnosti je stále v dobré kondici.

Příběh gazely by však mohl připomínat pohádku O ošklivém káčátku, která měla šťastný konec. Balaban dále sdělil, že samec potkal partnerky a nyní má i potomky. „Má tři zdravá mláďata,“ sdělil přírodovědec.

Vědci v Tichém oceánu objevili podivné nové druhy živočichů:

Vědci v Tichém oceánu u Velikonočních ostrovů nalezli desítky nových živočišných druhů i mnoho mořských zvířat, o kterých nevěděli, že se v oblasti vyskytují
U Velikonočního ostrova našli nový podmořský svět. Ukrýval prapodivné živočichy

Odborníci se domnívají, že genetické vady jsou dědičné, ale zatím to vypadá, že samcovi potomci jsou zcela zdraví. Balaban pro CBS News uvedl, že tento jedinec je na Blízkém východě první známou gazelou s genetickou poruchou.

Přírodní anomálie

Polymelie je vzácný syndrom, který však vědci v minulosti už zaznamenali u různých savců, ptáků i plazů. Ve většině případech jedinci s genetickými vadami dlouho nepřežili.

Na farmě v Chorvatsku se v roce 2014 narodilo kůzle, které mělo navíc čtyři nohy a také mužské i ženské pohlavní orgány. Vědci se podle magazínu Time domnívali, že se jednalo o nedostatečně vyvinuté dvojče, respektive došlo k propojení plodů. Odborníci zvířeti dávali nanejvýš dva až tři roky života. O úmrtí však dosud nikdo neinformoval, a tak je jeho osud neznámý.

Kůzle s osmi nohama:

Osminohá koza s oběma pohlavními ústrojími se o tři roky později narodila i v Indii. Místní považovali stvoření za zázrak, ačkoliv vědecké vysvětlení bylo jasné.

V americkém státě Louisiana byl kačer s párem nohou navíc, pojmenovaný Donald. Opeřenec, který dokonce měl vlastní facebookovou stránku, se sice dožil dospělosti, ale zemřel ještě před oslavou prvního roka života.

Zajímavou hříčkou přírody mohou být i zvířata s více hlavami. Genetická vada zvaná polycefalie je například často zaznamenaná u krav, čímž mohou připomínat stvoření ze seriálu Fallout. Vědci ovšem zpozorovali také dvouhlavé žraloky, hady, ještěrky, kočky a dokonce tříhlavou žábu.

V Brazílii překvapil vědce první prokázaný případ křížence běžného psa a falešné lišky:

Pes pampový je psovitá šelma žijící v Jižní Americe. Řadí se mezi takzvané "falešné lišky". Nyní vědci zaznamenali první případ, kdy se tento druh zkřížil se psem domácím.
Je to liškopes. Experti žasnou, našli první případ křížence falešné lišky a psa

Populární byl i případ v německém Lipsku z roku 2009. V tamní zoologické zahradě trpěli medvědi brýlatí vzácnou genetickou poruchou, která u nich zapříčinila vypadávání srsti.

Medvěd bez srsti v německé zoo:

Návštěvníkům se tak naskytl jedinečný (a možná až hrůzný) pohled na holého predátora. Podle ochránců zvířat se symptomy mohly projevit i kvůli odlišné stravě a klimatu, než jaký mají zvířata ve volné přírodě.

Podivnosti v říši zvířat

Příroda připravuje mnoho překvapujících objevů. Vědci v Jižním oceánu nalezli kostru podivného tvora připomínajícího filmového vetřelce. Odborníky rovněž překvapil první případ zkřížení falešné lišky a psa. I divný způsob rozmnožování netopýrů byl pro experty fascinující. K úžasu je přivedl i objev mnoha druhů mořských živočichů u Nového Zélandu.