Předchozí
1 z 6
Další

Petr Doležel, pracovník zahraniční diplomatické mise

Petr Doležel.Zdroj: Se souhlasem Petra Doležela
Se současným trendem jsem spokojený, protože město začalo konečně opravovat neskutečně zanedbané komunikace. Opravují se cesty, rekonstrukce „Barranďáku“ jde plynule a jede se nonstop.

Jakub Vích, státní úředník

Jakub Vích.Zdroj: Se souhlasem Jakuba Vícha
Líbí se mi aktuálně dobře zvládnutá oprava Barrandovského mostu, doprava je dle mé zkušenosti paradoxně plynulejší než před opravou. Čekám pokračování v trendu více synchronizovaných oprav mostů a silnic. A také výstavbu dalších částí okruhu včetně tunelů.

Edita Pattová, výtvarná umělkyně, horolezkyně

Edita Pattová.Zdroj: Se souhlasem Edity Pattové
Cyklopruhy jsou nanic a špatně udělané. Radši to nestavět, i když na kole jezdím. Menší ulice si ale umím vybrat i sama. Spíš je problém, kde kolo nechat, aniž bych riskovala krádež.

Nikola Hořejš, sociolog

Nikola Hořejš.Zdroj: Se souhlasem Nikoly Hořejše
Osobně si myslím, že by bylo záhodno konečně vysvětlit, že myšlenka, že okruhy všechno vyřeší, je největší blud Prahy. Do MHD a infrastruktury je potřeba masivně investovat. Tramvajové linky v centru jsou za hranou svých kapacit, to samé metro C. MHD je sice kvalitní, ale rozhodně ne dostatečná. Zvlášť, když se v Praze staví nejvíce od roku 1989.

Petra Syrová, předsedkyně spolku Pěšky městem

Petra Syrová.Zdroj: Se souhlasem Petry Syrové
Myslím, že jedním z témat, které volby v Praze ovlivní, bude i doprava. Jsem zvědavá, zda a kam jsme se jako společnost posunuli. Jestli našimi hodnotami zahýbala covidová pandemie, válka na Ukrajině nebo sílící důsledky klimatických změn. Zvolíme si ekonomicky, ekologicky a energeticky udržitelný městský život? Podpoříme možnost žít udržitelně, pohybovat se po městě bezpečně pěšky, na kole, městskou dopravou? Nebo je pro nás důležitější mít možnost všude jezdit autem a parkovat přímo před domem, prací, či obchodem?

Petr Michal, předseda představenstva Hospodářské komory hl. m. Prahy (HKP)

Petr Michal.Zdroj: Se souhlasem Petra Michala
Z jarního průzkumu HKP o stavu dopravy v Praze vyplynulo, že téměř 19 procent Pražanů považuje MHD za jednu z nejvíce problematických oblastí, na kterou by se měl magistrát v blízké době zaměřit. Když budu ještě konkrétnější, tak 25 procentům lidí nejvíce vadí špatná návaznost spojů, dále pak čistota vozů, bezpečnost ve vozech nebo vysoká cena jízdného. Jednoduše stačí, aby politici více naslouchali voličům. Tvrdá data existují a HKP je má k dispozici. Nemělo by se jistě stát, že kvůli preferencím budou politici zvedat pouze ta témata, která jsou líbivá, jako třeba jízdenky zadarmo, a která jim zaručí volební úspěch. Musí jít o komplexní a na sebe navazující úpravy.

Co u vás rozhodne komunální volby? Zapojte se do velké ankety Deníku ZDE.

Podívejte se, kdo kandiduje v Praze. Klikněte ZDE.