Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Praha chce za zpoždění souprav inkasovat peníze

PRAHA - Od příštího roku bude mít metropole pravděpodobně možnost sankcionovat České dráhy za nedochvilnost vlaků. Očekávání cestujících, že by tím došlo k významnému snížení opožděných vlaků, se však nenaplní. Za většinu nedodržených jízdních řádů totiž nemůže dopravce, ale velké stavby na železnici.

20.11.2007
SDÍLEJ:

Na tratích v Praze a okolí budou i v roce 2008 přibývat moderní vlaky. Klimatizované patrové jednotky CityElefant a vlaky Regiona postupně nahrazují přesluhující pantografy.Foto: ČD

Zatímco za zpoždění jednotlivých autobusů může Praha udělovat už od konce 90. let pokuty v řádech stovek až tisíců korun, u vlaků tuto možnost zatím nemá. A to i přesto, že Českým drahám platí ročně 300 milionů korun.

Příspěvková organizace města Ropid proto nyní s dopravcem vyjednává znění dodatků dlouhodobé smlouvy o zajištění železniční dopravy na území metropole a snaží se do nich sankce za zpoždění spojů začlenit. Jednání jsou podle všech účastníků poměrně náročná a není jasné, zda se stihne je uzavřít do konce letošního roku.

Nechtějí pokuty automaticky

„Posuzujeme všechna měřítka, podle kterých se budou případné sankce udělovat. Nechceme se snažit za každou cenu dávat pokuty automaticky za všechny opožděné spoje, což by nemělo efekt. Hlavním záměrem je totiž nastavit systém tak, aby byl férový k dopravci a přitom ho motivoval ke zvýšení kvality služeb,“ vysvětlil ředitel Ropidu Jiří Prokel.

Pod drobnohledem města tak nebude pouze zpoždění vlaků, ale také například dodržování kapacity a typu souprav či například správné řazení první třídy ve vlacích, kde je garantována.

A proč neudělovala Praha pokuty za zpoždění vlaků už dřív? „Právně i technicky to dříve bylo složité realizovat,“ vysvětlil Prokel.

Vinou ČD je jen málo zpoždění

Opoziční zastupitel Miroslav Poche vítá snahu neudělovat pokuty automaticky. „Nečekané potrestání Českých drah, které udělali na Moravě, nebyl správný krok. Povede to pouze k přelití peněz mezí státní organizací a samosprávou. Je nutné dělat opatření, aby ke zpožděním nedocházelo, ale pokuty to nezajistí,“ řekl Poche.

České dráhy se v Praze případných pokut za zpoždění nebojí. Vlastní vinou totiž evidují minimum zpoždění. Letos je to méně než stovka případů z celkového počtu 190 200 regionálních spojů. „Analýza zpoždění jednoznačně ukazuje, že pravidelnost vlaků nejvíce narušuje práce na infrastruktuře, což neovlivníme,“ uvedl Ondřej Kubala z ČD.

V bezprostředním okolí Prahy se nyní staví na trati do Benešova, přestavuje se celý uzel Kolín, staví se Nové spojení a přestavuje se nádraží Praha-Běchovice a úsek Běchovice – Libeň.

20.11.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Kateřina Perknerová.
4 13

Pohledem Kateřiny Perknerové: Okamurovy řeči

Ksenija Sobčaková

Televizní moderátorka Sobčaková chce kandidovat proti Putinovi

Tatra drtí kopce a Zeman rozverně poplácává: prohlédněte si nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve středu 18. října 2017.

Lidé možnost nákazy virem HIV stále podceňují

V Česku žije podle průzkumu Státního zdravotního ústavu z konce srpna tohoto roku 3087 osob s diagnózou HIV. Navzdory neustálému nárůstu počtu případů nákazy virem HIV, který způsobuje smrtelnou chorobu AIDS, se lidé v České republice nemoci neobávají.

Změna ve vyhlášce dopadne na pacienty. Připlatí si více za léky

Na první pohled jde o nepatrnou změnu jednoho slůvka ve vyhlášce. Ve skutečnosti ale může mít dopad na tisíce českých pacientů. Zvýší se jim totiž doplatky za léky. Podle některých odborníků budou muset lidé platit až o třetinu víc.

Hasiči nacvičovali záchranu zaklíněného člověka. Zpod trolejbusu z kovošrotu

/FOTOGALERIE/ Zvedání několikatunového trolejbusu si vyzkoušeli hasiči v brněnském kovošrotu. Pracovníci všech směn ze stanic Brno-město si tak nacvičili náročnou činnost. Rychlost jejich zásahu totiž jednou může zachránit lidské životy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení