Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vánoční cukroví podraží o desítky korun

BRNO - Dopřát si vánoční cukroví bez práce chce stále víc lidí. Podle brněnských cukrářů zájem o jejich zboží proti loňsku mírně vzrostl. Mnoho cukráren nyní oznamuje, že mají plno a další objednávky už nepřijímají.

2.12.2007 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

„Zájem je obrovský. Objednávky jsme přestali přijímat, celé dny i noci jen pečeme,“ uvedla Helena Brzobohatá z brněnského cukrářství Hela.

Přesto se stále ještě najdou společnosti, v nichž zájemci o cukroví ještě uspějí.

„Budeme přijímat objednávky i na začátku prosince. U nás v prodejně může navíc každý zájemce cukroví ochutnat a koupit si buď kolekci několika druhů, nebo každý druh zvlášť,“ konstatovala majitelka cukrárenské firmy Diam Jana Divišová.

Na ceně moc nezáleží

Zájem o kupované cukroví roste i přesto, že jeho cena vzrostla ve srovnání s minulým rokem o několik desítek korun za kilogram. Kilogramovou krabici cukroví letos cukráři prodávají za dvě stě až tři sta korun.

„Máme málo zaměstnanců, tak si můžeme dovolit držet nízkou cenu. I tak jsme museli asi o třicet korun zdražit. Může za to hlavně dražší máslo, vajíčka a ostatní potřebné suroviny,“ dodala Brzobohatá.

Upéct si cukroví doma letos také nevyjde nejlevněji. „Peču každý rok. Tentokrát vím, že to bude dražší. Odhaduji, že mě vánoční cukroví vyjde až na dvojnásobek toho, co před rokem,“ posteskla si například Drahomíra Malá.

Zvýšeného zájmu lidí o cukroví si nevšímají jen cukráři, ale i obchodní řetězce. „Meziročně se poptávka po cukroví zvyšuje o několik procent. Nejvíc jde hotové cukroví na odbyt ve větších městech. Populární jsou zejména polotovary, jako například kokosky. V současné době také zaznamenáváme obrovský nárůst prodeje surovin na pečení. Ten vzrostl asi osmkrát,“ uvedla mluvčí obchodních řetězců Tesco Lucie Turnovská.

Zájem o kupované cukroví nemají jenom mladší lidé, jak si někdo myslí. Mezi zákazníky cukráren bývají lidé všech generací.

„Chodí k nám mladší i starší. Mladí nemají na pečení čas a starším lidem už se péct nechce, když třeba už nemají pro koho,“ konstatovala brněnská cukrářka Věra Kuncová.

Někteří si přijdou pouze doplnit druhy, které by bylo příliš náročné vyrábět doma. „Lidé často pečou doma jen několik druhů a zbytek dokoupí u nás. Málokomu se chce péct dvacet druhů cukroví. Koupené navíc vyjde levněji. Když si člověk započítá práci a energii, tak se určitě vyplatí kupované,“ uvedla Brzobohatá. Myslí si to i Jana Boučková, která cukroví kupuje každý rok. „Kupované mě cenově vyjde skoro stejně, jako kdybych je dělala doma. Navíc chodím každý den do práce a nemůžu si vzít dovolenou jenom na to, abych pekla,“ tvrdí Boučková.

Vanilkové rohlíčky vedou

Nejoblíbenějším druhem je jako každoročně klasické cukroví. „Největší zájem vždy bývá o vanilkové rohlíčky a linecké,“ dodala Kuncová. Mnozí lidé se začínají poohlížet také po různých speciálních vánočních sladkostech. „Nabízíme vánoční rolády a dorty. Zájem je také o minizákusky, které prodáváme za pětikorunu za kus,“ podotkla Brzobohatá.

Rostoucí chuť zkoušet nové cukrovinky potvrzují i zástupci obchodních řetězců. „Ze statistik vyplývá, že zákazníci stále víc žádají luxusnější výrobky. Roste poptávka po zdobených druzích pečiva a exkluzivních baleních,“ podotkla Turnovská.

Obchodní řetězce nejsou podle Kuncové pro cukráře konkurencí.

„Naši zákazníci si stěžují, že tam sice nakoupí cukroví levněji, jenže není tak kvalitní,“ tvrdí Kuncová.

2.12.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Klára Dostálová
1 12

S prezidentem si Dostálová rozumí. Oba chtějí investovat

Ilustrační foto
3

Studenti pod tlakem. Desetina jich polyká antidepresiva

Videosouhrn SPECIÁL: Česko zpívalo koledy. Podívejte se

Ve stejnou chvíli zpívalo neuvěřitelných 125 tisíc lidí po celé zemi stejné vánoční koledy. Přinášíme vám speciální vydání videosouhrnu, díky kterému budete moci nasát vánoční atmosféru z mnoha míst najednou.

Filmový trhák roku? Na letošní trůn míří Star Wars

Je to pravděpodobnost hraničící s jistotou – osmá epizoda Hvězdných válek, která dnes vstoupí do českých kin, se stane nejúspěšnějším filmem letošního roku. Naváže tak na úspěch předchozí epizody VII. nazvané Síla se probouzí, jejíž celosvětové tržby se přehouply přes částku 2 miliardy dolarů a stala se jasným lídrem tabulek roku 2015.

DOTYK.CZ

Bad Boy světové reklamy se vrátil. Oliviero Toscani je zpátky v Benettonu

Slavný tvůrce kontroverzních světových kampaní z 80. a 90. let se vrátil zpátky do firmy, která ho proslavila. Oliviero Toscani začíná opět vytvářet reklamní kampaně firmy United Colors of Benetton. A hned první kampaň jakoby připomínala nedávnou českou kauzu.

Do boje s drogami se experti vrhají společně. Ustanovili protidrogovou komisi

Novou zbraní v boji s nástrahami návykových látek se má stát krajská protidrogová komise, zřízená jako poradní orgán středočeského radního pro oblast bezpečnosti a ICT Roberta Bezděka (ANO). O jejím ustavení ve středu informovala Helena Frintová z krajského úřadu. S tím, že komise by měla přispět ke koordinaci aktivit směřujících k ochraně jednotlivců před škodami způsobenými užíváním návykových látek, hazardním hraním a před dopady v podobě trestné činnosti.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT