V Sárské ulici za hypermarketem Globus autobus těsně po 10. hodině vybočil a sjel ze zhruba dvacetimetrového srázu; při tom se převrátil na levý bok a zůstal zčásti zaklíněný o skálu zapřený přední částí se zádí trčící vzhůru. Zastavil se jen několik metrů od jezírka.

Společně s posádkami šesti sanitek a třemi lékaři záchranné služby zasahoval na místě také vrtulník. V prvních chvílích byly informace o rozsahu katastrofy zmatené. Dokonce i upřesněné údaje, jež hovořily o 16 pacientech, později záchranáři korigovali. „Na místě ošetřeno a převezeno do zdravotnických zařízení bylo celkem 13 osob; zranění dvou z nich byla vážného charakteru,“ konstatovala mluvčí záchranné služby Jiřina Ernestová, jež však charakter úrazů nechtěla blíže rozvádět. „Původní počet 16 lehce zraněných byl později upřesněn; pravděpodobně nevyhledali všichni cestující lékařské ošetření nebo se jednalo o svědky nehody,“ konstatovala mluvčí.

Pacienty rozvezly sanitky do několika nemocnic. Nechyběla mezi nimi ani vojenská nemocnice ve Střešovicích, kde se starali o tři pacienty. „Dva byli hospitalizováni,“ konstatovala odpoledne mluvčí nemocnice Jitka Zinke, podle jejíchž slov mohli lékaři jednoho ze zraněných po ošetření propustit.

Řidič zřejmě dostal infarkt

Předběžné odhady napovídají, že řidiče autobusu kyvadlové dopravy vozícího zákazníky od stanice metra k nákupním centrům mohly za jízdy postihnout závažné zdravotní problémy – patrně dostal za volantem infarkt. Teprve pitva ale ukáže, nakolik se na řidičově smrti podepsal jeho zdravotní stav a do jaké míry sehrál svou roli náraz. Do doby, než budou mít k dispozici závěry soudních lékařů, se policisté nechtějí k okolnostem nehody vyjadřovat.

Pražští hasiči vyslali na místo neštěstí čtyři jednotky a vyprošťovací techniku s hydraulickými nůžkami; nechyběli ale ani muži s lezeckou specializací. Hasiči se podíleli nejen na záchranných pracích, kdy nejsmutnějším úkolem bylo vyprostit tělo řidiče, ale také rozmístili norné stěny. Bylo to ale jen z preventivních důvodů, aby případně unikající nafta nezamořila jezírko. Nakonec se ale tahle hrozba nenaplnila. Nejenže nebyl únik paliva či provozních kapalin viditelný, ale potvrdil to i průzkum hasičských potápěčů.

Již kolem poledne začali hasiči s odklízením vraku. Protože havarovaný autobus nebylo možné vytáhnout nahoru, za pomoci těžké techniky (nechyběl ani jeřáb zapůjčený pražským dopravním podnikem), se stroj opřený o kamenitý svah rozhodli stáhnout do strže, tam postavit na kola a připravit tak k odtahu. Nejprve ale museli rozbít kus pískovcové skály, aby vytvořili plochu k umístění havarovaného vozidla. Po dvou hodinách bylo hotovo. „Naše jednotka asistovala i při odtažení vozidla do garáží,“ připomněla Pavlína Adamcová z centrály pražských hasičů.

Čtěte také:
Autobusu selhaly brzdy, zranilo se 32 lidí
V Praze havaroval autobus, řidič nadýchal 0,66 promile
Nehoda autobusu zablokovala dálnici na pět hodin
Jeden mrtvý a 10 zraněných při nehodě autobusu