To se ale nelíbilo Miroslavu Juhovi zPohořelic, jehož dcera na kurzy chodila. Teď se chce sinstruktorem Petrem Pokorným soudit. „Než Dana začala do autoškoly chodit, ptal jsem se známých, kterou by jí doporučili. Kamarád mi řekl, že se Saskií byl spokojený. Tak jsem ji přihlásil. To ale byla zásadní chyba,“ vzpomíná Miroslav Juha.

Na svých internetových stránkách autoškola slibuje doslova různé druhy kurzů a jejich kombinace kzískání řidičských průkazů vbezkonkurenčních podmínkách a vozidlech. Rozvržení výuky, jak teoretické, tak praktické, lze individuálně dohodnout a délku kurzu upravit.

Práva a povinnosti žáka autoškoly, která by měl dodržovat, ale také vyžadovat, upravuje zákon 247. „Základem je počet odježděných vyučovacích hodin, teprve pak se mohou žáci hlásit ke zkouškám. Výcvik musí dělat učitel splatným učitelským oprávněním ve schváleném autě,“ uvedla majitelka jedné zbřeclavských autoškol Jana Radová.

Počet pětačtyřiceti­minutových jízd je pro skupinu B dvdvacet osm a zkouška. „Jezdit se ale může také po dvou vyučovacích hodinách,“ řekla Radová. Sociální zařízení by podle ní mělo být samozřejmostí. „Tuto záležitost může kontrolovat a upřesnit hygienik, protože kprovozovně je potřeba posudek,“ doplnila.

Podpis žáka do knihy jízd je předepsaný zákonem. Musí mít usebe po celou dobu výcviku také průkazku, do které po každé jízdě zapíše učitel odjeté hodiny.