Schůzku politici okomentují v pozdním odpoledni po zasedání vlády spolu se šéfem Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Janem Kroupou. "Popíšou historii prací na daném úseku a další plánovaný postup," řekl Stadler. Schůzka podle něj nebyla plánovaná jako jednání o personálních změnách.

Premiér v neděli v pořadu Otázky Václava Moravce Ťoka ve spojitosti s vedením ministerstva a stavbou dálnic obhajoval, vytýkal mu nicméně to, že nezvládl komunikaci s veřejností o problémech na dálniční spojce Prahy a Brna. Ohledně délky nově postavených kilometrů silnic se Ťoka premiér zastával.

Ministra dopravy kritizuje opozice a jeho odchod z funkce žádají také komunisté, s jejichž podporou menšinový kabinet vládne. Za dobu působení Ťoka v čele ministerstva dopravy se podle premiéra staví infrastruktura více než kdykoliv dříve. Odmítl tak kritiku, že loni byly v ČR dokončeny pouze čtyři kilometry nových dálnic.

Kritika za řešení situace

Babiš ministra kritizoval za řešení situace na D1, kde se při sněhových kalamitách vytvářejí kilometrové kolony. Před vánočními svátky ministra vyzval, aby situaci řešil prostřednictvím opatření na ŘSD. Požaduje informace, proč případně stát dříve nevyměnil společnost, která dálnici opravovala a další podmínky soutěže. Zmínil se také o možnosti, že ŘSD by mělo vlastní stavaře.

V polovině prosince na dálnici D1 doprava několikrát zkolabovala. Problém projet měla v kolonách i auta zimní údržby. ŘSD pak jízdní pruhy v zúžení rozšířilo tím, že odstranilo všechna mobilní svodidla.

Zakázku na modernizaci části dálnice za 1,75 miliardy korun dostalo sdružení, jež tvořily česká firma Geosan Group, italská Toto Costruzioni Generali a kazašská SP Sine Midas Stroy. Spolupráce mezi ŘSD a sdružením na konci loňského roku skončila. Modernizaci dokončí jiná firma, kterou ŘSD vybere na jaře. Práce budou pokračovat v létě. Původnímu zhotoviteli už bylo vyměřeno šest pokut za 60 milionů korun.