Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Babišův Agrofert podal stížnost na Reportéry ČT, kauzu řeší televizní rada

Praha - Stížnost společnosti Agrofert na pořad Reportéři prověří Česká televize standardní cestou. ČTK to dnes řekl generální ředitel Petr Dvořák. Agrofert, jehož vlastníkem je ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš, si Radě ČT stěžoval na čtyři příspěvky, které podle podniku obsahovaly řadu neověřených údajů a manipulovaly se skutečností.

17.3.2015 19 AKTUALIZOVÁNO 17.3.2015
SDÍLEJ:

Andrej BabišFoto: Deník/Martin Divíšek

Stížnost podle Dvořáka poběží „standardním koloběhem", kdy Rada ČT nejprve požádala o vyjádření vedení televize a ta zprostředkuje stanovisko tvůrců pořadu včetně vyjádření generálního ředitele. „To postoupíme na radu a rada si s tím bude muset poradit," dodal Dvořák.

„Naší odpovědí na podobné výpady je dělat kvalitní práci a přinášet divákům takové typy pořadů, které na jiných televizích, speciálně komerčních, nikdy nemohou vidět, protože komerčním televizím se tento typ pořadů vůbec nevyplácí dělat," řekl ČTK Dvořák. „Každá kritika je přínosná v tom smyslu, že nám umožňuje podívat se zpátky na to, jestli vše, co jsme udělali, bylo správně. Myslím, že to, co se děje nyní, jsou výkřiky právě té menšiny," řekl Dvořák s poukazem na to, že podle průzkumů 80 procent diváků vyjadřuje televizi důvěru.

Efektivní obrana

Při představení programových novinek Dvořák zdůraznil, že nejefektivnější obranou je divákům představit projekty, které ČT připravuje. „To je to, čím dokážeme, že peníze investované z domácností se vrací divákům tím, že vidí projekty, které by na žádné z jiných televizí neviděli. To bude naše obrana i do budoucna," komentoval tak i nedávnou kritiku koncesionářských poplatků. Proti nim v minulých týdnech vystoupil se senátorskou novelou Jan Veleba, který získal podporu i prezidenta Miloše Zemana.

Agrofert ve zmíněné několikastránkové stížnosti uznal, že určitá míra spekulace je v investigativní reportáži přípustná. „Zároveň však nelze popřít, že i tato činnost investigativního novináře musí podléhat některým korektivům včetně požadavků novinářské etiky," stojí ve stížnosti, kterou zveřejnil server Svobodné fórum. Reportéry pořadu Agrofert podezřívá z toho, že se autoři snaží záměrně vyzdvihnout informaci o Babišově střetu zájmů a že podnik díky jeho vlivu získal postavení, které by jinak neměl.

Obrana šéfredaktora

„Žádáme proto o zjednání nápravy, tj. aby bylo od těchto účelově zaměřených pořadů, kde informace jsou podávány tak, že hraničí s pomluvou, upuštěno a příslušní redaktoři a další osoby odpovědné za realizaci shora uvedených reportáží, aby převzali za takové jednání odpovědnost a aby vůči nim byly vyvozeny patřičné důsledky," píše se ve stížnosti Radě ČT, kterou se nyní zabývá samotná televize.

Proti postupu Agrofertu se na Facebooku ozval šéfredaktor reportážní publicistiky a dramaturg a moderátor pořadu Reportéři Marek Wollner. „Já chápu, že se jim ty reportáže nelíbí, protože jejich PR oddělení by nechalo natočit lepší. Ale na jejich jednotlivé stížnosti k velké (RRTV) či malé Radě (ČT) už jsme odpovídali a ta je prověřila, nebo prověřuje. Pokud vím, není v nich jediná věta, která by věcně neseděla, jediná informace, která by byla chybná," uvedl Wollner. „Je zjevné nejen to, že manažeři Agrofertu nerespektují svobodu tisku, ale ani neznají či dokonce úmyslně popírají platné zákony (například ten o střetu zájmů). A domnívají se, že Českou televizi mohou řídit jako další divizi své firmy," dodal.

Autor: ČTK

17.3.2015 VSTUP DO DISKUSE 19
SDÍLEJ:
Pohřeb Adolfa Klepše
AKTUALIZOVÁNO
1 8

Lidé se loučili s náčelníkem krkonošské Horské služby Adolfem Klepšem

Tomio Okamura
AKTUALIZOVÁNO
12 11

Na Facebooku má nejvíce fanoušků Okamura. Nejaktivnější je KSČM

Pánové, končíme! Lidé protestovali před Hradem proti Zemanovi a Babišovi

Nesouhlas s politikou prezidenta Miloše Zemana a a předsedy ANO Andreje Babiše byl hlavním tématem demonstrace s názvem "Pánové, končíme!", která se dnes večer konala před Pražským hradem. Její účastníci zpola zaplnili prostranství před arcibiskupským palácem.

AKTUALIZOVÁNO

Havajský soud zablokoval další Trumpův protiimigrační dekret

Federální soud v Honolulu na Havaji dnes zablokoval zářijový protiimigrační dekret prezidenta Spojených států Donalda Trumpa. Dekret zakazoval vydávání přistěhovaleckých víz občanům osmi států. Soud vydal své rozhodnutí jen několik hodin před tím, než mělo o půlnoci místního času prezidentské nařízení vstoupit v platnost.  

Nechci vládnout s bývalým agentem StB a podvodníkem. Svoboda rezignoval

Volby v Libereckém kraji přišly o výraznou osobnost. Druhého místa na kandidátce KDU-ČSL se v úterý vzdal Kamil Jan Svoboda. Zároveň rezignoval na funkce předsedy městského výboru KDU-ČSL v Liberci a člena Krajského výboru KDU-ČSL v Libereckém kraji.

Sebevražední atentátníci z hnutí Tálibán zabili v Afghánistánu 74 lidí

Islamisté z hnutí Tálibán při úterních útocích v několika provinciích Afghánistánu zabili přes sedmdesát lidí a necelé dvě stovky jich zranili. Útočníci se zaměřili hlavně na policejní areály a vládní zařízení. Nejhorší bilanci má přepadení policejního komplexu ve městě Gardez na jihovýchodě země. Podle vládních činitelů při masakru zahynulo také nejméně dvacet civilistů a asi 110 jich bylo zraněno. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení