Majitel televize Soukup kritizoval v září 2018 ve svém publicistickém pořadu firmy za to, že dostávají pobídky od státu a přitom vyvádějí peníze do zahraničí. Konkrétně jmenoval automobilku Škoda Auto, která nedostala prostor na reakci. Podle srpnového rozhodnutí RRTV spáchala televize přestupek proti zákonu o provozování rozhlasového a televizního vysílání, protože neposkytovala objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů.

Poslanec Jaroslav Foldyna (ČSSD).
Foldyna mluví o konci v ČSSD. Strana není vězení, reagoval Hamáček

Předseda senátu pražského městského soudu Milan Tauber dnes konstatoval, že podle judikatury zahrnuje objektivita vysílání dva prvky. Je to jednak správnost a přesnost předkládaných faktů, tedy v podstatě jejich pravdivost, a jednak transparentnost - tedy uvedení pramenů, z nichž jsou fakta čerpána. Ústavní soud přitom konstatoval, že pro naplnění podstaty přestupku nestačí pouze netransparentnost, ale musí být splněn právě i prvek nesprávnosti.

"Rada pro rozhlasové a televizní vysílání se ve svém usnesení touto problematikou výslovně odmítla zabývat. Konstatovala, že jí to nepřísluší a že na to nemá kapacitu. Soud dospěl k závěru, že je to v rozporu s nálezem Ústavního soudu. Rada se tak v dalším řízení bude muset zabývat otázkou přesnosti a správnosti," uvedl soudce.

Vyhověl tak televizi, která rozhodnutí rady označovala nejen za nezákonné, ale i nepřezkoumatelné, a žádala, aby soud věc radě vrátil k dalšímu řízení.

Další pokuty 

Společnost Barrandov Televizní Studio loni od rady dostala kvůli nevyváženosti pořadů několik pokut. Jedna z nich, 200 tisíc  korun, byla za tendenčnost reportáže v pořadu Moje zprávy, která se zabývala státními zakázkami pro agenturu Dorland. I v tomto případě se televize obrátila na soud, který jí dal loni rovněž za pravdu.

Stanislav Křeček
Nový veřejný ochránce práv Křeček šířil na webu lži

Zástupkyně rady Tereza Rudolfová dnes novinářům řekla, že v tomto případu podala RRTV kasační stížnost a že její podání zváží i u aktuální žaloby. "S rozsudkem se rada seznámí na svém nejbližším zasedání," uvedla. Minulý měsíc radní schválili další pokutu 25 tisíc korun za reportáž v pořadu Moje zprávy, která se týkala údajných nehospodárností v Národním divadle.