„Proč dávno nespíte a kolik je vám let? Vždyť vy máte záda na rozsypání!“ Slyšela údajně vnoci před vánočními svátky devětapadesátiletá žena zmenší obce uBlanska zúst sloužícího lékaře. Nemocnice jakékoliv pochybení popírá.

Žena, která si nepřála zveřejnit jméno, popsala svůj zážitek vdopise redakci Blanenského deníku. „Od večera jsem měla problémy sdýcháním. Obrovská bolest mi vystřelovala dolů pod žebra a do levé ruky. Velmi špatně se mi dýchalo,“ sdělila pacientka. Do nemocnice ji doprovodil její manžel. „Bylo dost pozdě a stále měla problémy. Myslel jsem, že jde oinfarkt,“ řekl muž a dodal, že žena přes pyžamo přehodila kabát a jeli. „Měla jsem strach, můj tatínek istrýc umřeli na infarkt, máme to vrodině,“ vysvětlila pacientka. Podle jejího manžela je po desáté hodině odkázali na oddělení interny. „Tam nám otevřela sestra. Ptal jsem se, jestli mám jít dovnitř se ženou, ale měl jsem počkat venku. Co se dělo za dveřmi, nevím,“ uvedlmuž.

Zatímco práci sestry pacientka ocenila, zlékaře byla všoku. „Ani si mě neposlechl a křičel od stolu. Sestřičky se radši uklidily,“ tvrdížena.

Ředitel Nemocnice Blansko Milan Klusák už stížnost vyšetřil. Vedení nemocnice mrzí, že si neposkojená pacientka nestěžovala přímo jim. „Vdobě ošetření byla přítomna pouze jedna sestra, nikoli více sester. Ta uvedla, že opustila ošetřovnu ne více jak na jednu minutu, neboť musela do skladu pro zdravotnický materiál nezbytný košetření pacientky,“ tvrdí ředitel Klusák. Podle sestry, jejíž stanovisko má ředitel kdispozici, ošetřující lékař mluvil hlasitě, na pacientku slovně neútočil. Podle Klusáka se jen při komunikaci se ženou snažil oodlehčení situace, zejména sohledem na její zdravotní stav a rozrušenost. „Za nepochopení svých slov by se stěžovatelce rád omluvil,“ řekl Klusák. Tvrdí také, že se lékař věnoval pacientce na odborné úrovni, zhodnotil provedená vyšetření, stanovil závěr a poskytl iokamžitou léčbu injekcí analgetik.

Stěžovatelka je ale rozhořčená. „Lepší zemřít, než se dostat ktakovému lékaři. Jde mi jen oto, aby se choval aspoň trochu slušně,“míní.

Podle viceprezidenta Svazu pacientů České republiky Josefa Mrázka si pacienti na chování lékařů stěžují často. „Teoreticky by se měli pacienti obrátit na lékařskou komoru nebo krajskou radu. Ti se ale víc zastávají lékařů. Nejúčinnější je takové chování reklamovat přímo na pracovišti, tedy uředitele nemocnice,“ poradil.