Koller v tom nezůstal osamocený. Zjistili to například pořadatelé tachovského festivalu Tarock, na němž Ortel bude patřit k hlavním hvězdám. Své vystoupení už odvolala numetalová formace Cocotte Minute. „Ano, kapela Ortel je skutečně důvod, proč Cocotte Minute v Tachově nevystoupí. Žádné důležitější věci za tímto rozhodnutím nejsou," potvrdil Deníku Tomáš Staněk ze společnosti, která kapele zajišťuje management. Účast měl odmítnout i zpěvák Marek Ztracený.

Už v únoru musela produkce megakoncertu změnit plány a přesunout konání z Prostějova do Olomouce, protože vystoupení nakonec odmítl prostějovský Společenský dům.
Rošády kolem plzeňské kapely považuje politolog a expert na extremismus Miroslav Mareš za ideový boj uvnitř hudebního světa. „Někteří se snaží vůči Ortelu vymezit poté, co uspěl v soutěži Český slavík. U skalních fanoušků Ortelu získá skupina na výjimečnosti," uvedl.

Přístup pořadatelů

Vyhraněný přístup mají často ke kapele právě i samotní pořadatelé. „Je mi úplně jedno, jak se k celé záležitosti staví David Koller. Když u nás bude chtít hrát, tak může," míní například provozovatel restaurace U Skalů v Pardubicích Tomáš Skala, kde Ortel hrál před dvěma týdny.

Na druhou stranu si kapela s největší pravděpodobností nezahraje v nově rekonstruovaném pardubickém hudebním klubu Žlutý pes. „Dokud budeme provozovat klub my, tak žádná taková skupina, jako je Ortel, u nás hrát nebude," prohlásil rezolutně šéf produkce Žlutého psa Miroslav Papež alias Moimir Papalescu.¨

Kapelu před nedávnem odmítla také prodejní síť vstupenek smsticket.cz, která sice již nasazené lístky doprodala, ale výtěžek věnovala na charitativní účely. „Dále jsme oznámili pořadateli Liboru Šíbovi, že se vším respektem a úctou k jeho promotérské práci si nasazení další koncertů této kapely do naší sítě už nepřejeme," uvedl Michal Novák ze smsticket.cz.

Právě pořadatele Libora Šíbu nyní rozčílil postup obchodního řetězce Kaufland, který nechal některé billboardy zvoucí na megakoncert kapely Ortel přelepit. „Situace se týká sedmi billboardů u našich prodejen. Vzhledem k tomu, že jsme zaznamenali jejich poškození, rozhodli jsme se je využít k jinému účelu," uvedl pro blesk.cz mluvčí řetězce Michael Šperl, podle něhož byly plakáty umístěné téměř po celou dobu domluvené kampaně.

To však pořadatelé akce označili za lež, neboť billboardy měly mít rezervované do konce dubna. Šíba na svém facebookovém profilu uvedl, že řetězec billboardy sundal pod nátlakem. 

ZPRAVODAJOVÉ DENÍKU