Jak by logo mělo vypadat, podle expertů záleží na zadání vlády grafikům. Logo je jedním z mnoha faktorů, které dávají specifickou tvář předsednictví té které země, objevuje se třeba na nejrůznějších tiskovinách a suvenýrech.

Členské země pro svá loga často využívají například barvy svých vlajek a součástí grafického zpracování bývá i letopočet. Takovou formu zvolila například současná předsednická země Německo. Také Itálie využila v logu své standarty a spojila ji s modrožlutou vlajkou Evropské unie.

Jinak k výběru přistoupila Británie. V minulosti tvořily její předsednické logo modré letící labutě s textem. Irsko zase využilo svého národního symbolu harfy.

Jak bude vypadat české logo, se zatím neví. "Chystáme se ho vybrat tento rok," řekla Vondrova náměstkyně Jana Hendrichová. Jeho podobu nechtějí odborníci předjímat. "Česká vláda nejdřív musí určit, jaké bude zadání," uvedl Jiří Macek, šéfredaktor časopisu Blok, který je zaměřen na design.

Vedle loga potřebuje země pro podporu předsedání EU také oficiální webové stránky, propagační předměty či tiskoviny. "Pro předsednictví jsou třeba aktivity, které vytvoří jeho jednotný obraz a podpoří jeho identitu," uvedla Hendrichová.

Ve vedení Evropské unie, které zahrnuje i organizaci nejrůznějších schůzek a summitů, se členské státy střídají každých šest měsíců. Na Česko tato náročná povinnost čeká první půlrok roku 2009, kdy žezlo převezme od Francie. Členský stát si také vždy určí své politické priority. Hlavním mottem české vlády má být Evropa bez bariér, důraz chtějí čeští politici a diplomaté dávat na posilování konkurenceschopnosti, deregulaci, liberální obchodní politiku a čtyři základní svobody unie - tedy svobodu pohybu osob, služeb, kapitálu a zboží. Předsednictví bude Česko stát 3,3 miliardy korun.