To za aerolinky nabídlo miliardu korun s tím, že to platí při nulovém, nikoliv záporném jmění společnosti. Pokud vláda nabídku nepřijme, hrozí podle zakladatele Travel Service Romana Vika státu další arbitráž.

Další možností státu při záchraně ČSA je jejich restrukturalizace. K zahájení restrukturali­začního plánu přitom již došlo. Jeho součástí je i presonální propojení managementu ČSA s vedením společnosti Letiště Praha.

Jednou z možností je přitom dočasná dotace ztrát aerolinek ze zisku Letiště Praha. To by však podle Vika byl problém. Dvět třetinu obratu Letiště Praha totiž tvoří zisky od ostatních aeroliníí, kterým by se nelíbilo, že stát takto z jejich peněz dotuje konkurenci.

„Za rok bychom se tak tady mohli sejít a bavit se o tom, jak se Česko může vyhnout další arbitráži,“ řekl Vik v nedělních televizních Otázkách Václava Moravce.