Cesta k nim je dobře značena (byť se v sobotu hned po osmé stalo, že jeden ze dvou výrazných informačních stojanů někdo povalil); jak na Nových Butovicích, tak před čerstvě uzavřenou stanicí Jinonice také nebylo možno přehlédnout reflexní barvy vest informátorů dopravního podniku.

Čtěte také: Do opravy metra a stavby nových tratí pro tramvaje natečou dvě miliardy

Zavedení nové linky vychází z požadavku radnice 

V souvislosti s výlukou v podzemí se v okolí uzavřené stanice metra trasy autobusů poněkud pozměnily a došlo i na přesuny některých zastávek; novinkou jsou od soboty zastávky U Trezorky a U Waltrovky.

Zbrusu nová je i celá autobusová linka 153, která spojuje stanici Na Knížecí a Vidouli; jezdí ve zhruba půlhodinových intervalech. Její zavedení vychází z požadavku radnice Prahy 5 a mimo jiné souvisí s přesunem pobočky České pošty, sdělila Deníku Aneta Řehková z centrály dopravního podniku.

Jízda autobusem se protáhne 

Vzhledem k tomu, že ve stanici Jinonice metro nestaví a několik měsíců se pasažéři budou spoléhat na autobusy, musí cestující počítat s tím, že se jízda protáhne. Nejméně o deset minut, vyzkoušel Deník v neděli.

Od průjezdu uzavřenou stanici po vystoupení z autobusu v zastávce Jinonice to půl hodiny po poledni zabralo deset a půl minuty. Minutu a 41 sekund zabrala jízda metrem, minutu a osm vteřin přechod k autobusovému terminálu (zbytečně se rozhlížet nebylo zapotřebí; cesta je opravdu dobře značená).

Autobus se objevil brzy 

Po jedné minutě a 16 sekundách čekání přijel autobus linky 149 – a jízda pak trvala 6 minut a 24 sekund. Ano, překonat stejnou vzdálenost na povrchu je časově náročnější než v podzemí – zvlášť když trasa není stejně přímá. Pro autobus s číslem 149 obnáší čtyři zastávky – a pro linku 137, které jede jinudy, tři.

Většina spolucestujících však jistě cestovala déle – nasvědčovala tomu alespoň zastávka v Nových Butovicích slušně zaplněná čekajícími lidmi. Zpravodaj Deníku měl tentokrát kliku; autobus se objevil brzy.

Práce mají pokračovat do podzimu 

V pracovních dnech by ale dlouho čekat neměl nikdo; „něco" pojede každou chvíli. „V úseku Jinonice – Nové Butovice bude v období přepravních špiček zajištěn interval v rozsahu čtyř až osmi minut, připomněla Řehková, co přináší přesměrování tras obou zmiňovaných linek. Linky číslo 137 a 153 jsou navíc nově vedeny ulicí U Trezorky, aby obsloužily nově vznikající administrativně-obytný areál, připomněla Řehková.

S opětovným zpřístupněním stanice Jinonice se počítá asi za sem měsíců; podle předpokladů by to mělo být 7. srpna. Zcela hotovo však ještě nebude – práce mají pokračovat až do podzimu. Celkové náklady dosáhnou asi 145 milionů korun.

Čtěte také: Stanice metra Jinonice přestala na čas existovat