Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

ČSSD v kampani inzerovala na 2653 billboardech a plochách venku

Praha - Sociální demokraté v rámci kampaně před sněmovními volbami využili 2653 billboardů a dalších venkovních inzertních ploch, v novinách si zadali 109 inzerátů. Vyplývá to z dnes zveřejněné zprávy o letošní kampani pro předčasné volby. Největší parlamentní strana do ní investovala celkem 86,9 milionu korun. Limit si přitom stanovila na 90 milionů. Nejvíc peněz na kampaň tak vydalo hnutí ANO 2011, a to 111 milionů korun.

20.12.2013 2
SDÍLEJ:

Předvolební billboard v Jihomoravském kraji.Foto: DENÍK/Attila Racek

„Samozřejmě v účetnictví nic není konečné, vždycky je k nějakému datu. My ale nepředpokládáme, že by už nějaké platby přišly," řekl dnes místopředseda sociální demokracie pro hospodaření Martin Starec. Finanční možnosti v kampani podle něj plně nevyčerpaly Královéhradecký a Karlovarský kraj, v rezervě centrály pak zůstaly přes dva miliony korun.

Do volebních novin

Za reklamu na venkovních plochách dala ČSSD během kampaně podle zprávy 18 milionů korun, za inzerci v tisku 15 milionů a online dalších 12 milionů. Na internetu se přitom její upoutávky zobrazily celkem 255milionkrát a zaznamenaly 170.000 kliků. Strana investovala i do některých dalších inzertních prostředků jako volebních novin nebo dopisů občanům.

Nákladná inzerce

ANO své volební výdaje vyčíslilo na 111,3 milionu korun. Z toho téměř 60 milionů korun dala strana za reklamu, přes 19 milionů na billboardy a 14,7 milionu korun za služby PR agentur a konzultantů. TOP 09 utratila za kampaň 63,2 milionu korun. Nejvíce peněz, a to 14,5 milionu korun, dala na inzerci. Původně plánovala dát na kampaň 50 milionů korun, podobně jako ODS.

KSČM a KDU-ČSL si volební výdaje stanovily na 30 milionů korun a hnutí Úsvit přímé demokracie Tomia Okamury na 15 milionů korun. U Strany práv občanů – zemanovců, která ve volbách neuspěla, se objevovaly odhady 20 milionů korun, což ale podle organizace Transparency International neodpovídalo masivnosti kampaně.

Autor: ČTK

20.12.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

SERVIS

Vítězný nájezd Petra Koukala
7

Koukal se musel před nájezdy rozcvičit. A uspěl. V hlavě měl i plán B

Ilustrační foto
12 15

Umělé klouby podraží. Zkušebny propadly v auditech

Jelen v návštěvnickém centru na Šumavě zranil turistu. Bude zastřelen

Jelenárium v návštěvnickém centru šumavského národního parku na Kvildě je uzavřeno. Důvodem je incident, při němž tam jelen napadl a zranil jednoho z návštěvníků. 

Vláda chystá seznam lobbistů. Měli by přímý přístup k politikům

Zatímco diváci v kinech se v těchto dnech baví filmovým příběhem nejslavnějšího lobbisty současnosti – fiktivního Tondy Blaníka – v reálu vzniká první seriózní plán, jak skutečnému lobbování dát jasnější mantinely. Poslanci či senátoři by hlásili dary nad pět tisíc korun a jména a obsahy schůzek se by se registrovaly. 

Naštěstí na startu není žádná snowboardistka, loučila se bronzová Vonnová

Lindsey Vonnová, americká lyžařka, která vyhrála sjezd na olympiádě ve Vancouveru před osmi lety, si po nevydařené super-G spravila v Pchjongčchangu náladu bronzem ze sjezdu. Už před startem věřila, že by mohla jednu z medailí shrábnout. 

Přichází inspektor Max s tváří Juraje Kukury

Zoltán Max, řečený Zoli, je mi blízký, protože má spoustu chyb jako já, jako každý jiný, uvádí na adresu své seriálové figury slovenský herec Juraj Kukura, který se bude na obrazovkách ČT1 objevovat počínaje dneškem po jedenáct středečních večerů. 

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT