Zakázku za 71,6 milionu korun získala společnost Colas. Původně se měl úsek opravovat už loni na podzim. Ještě letos začnou ve směru od Prahy i další opravy, které si vyžádají svedení aut do jednoho směru. ŘSD už na počátku roku vypsalo soutěž na druhou etapu za 206 milionů korun. Ta počítá s opravou dvou úseků: z Radonic do sjezdu k Brandýsu nad Labem a z Tuřic tři kilometry dál na Benátky nad Jizerou. „Úseky se teprve soutěží, nelze předem odhadnout časový harmonogram,“ dodal mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Podjezd pod železniční stanicí v Havířově prošel celkovou rekonstrukcí a změnilo se i jeho nejbližší okolí.
V havířově skončila rekonstrukce podjezdu, úplně hotovo bude na jaře

Dálnici D10 čeká rozsáhlá oprava po více než deseti letech. I když se to může kvůli dřívějším podstatně delším intervalům zdát brzy, ŘSD se nedávno rozhodlo změnit politiku rekonstrukcí a nečekat, až se dálnice začne zcela rozpadat.

KOLEJE A PRASKLINY

Už dnes není silnice zdaleka v ideálním stavu. „Na povrchu komunikace se vyskytují podélně vyjeté koleje, divoké, podélné, úzké, široké a rozvětvené praskliny, drobné výtluky,“ vypočítává ŘSD závady v zadávací dokumentaci. Nově se bude řešit i odvodnění dálnice.

Provoz na D10 v posledních letech výrazně zhoustl. Důvodem je expanze automobilky Škoda Auto. I proto ŘSD zvažuje, že v úseku z Prahy do Brandýsa a okolo Mladé Boleslavi rozšíří dálnici na šest pruhů. Studie, která tuto možnost posoudí, bude zadaná ještě letos.

Ilustrační foto.
Němci žalují Česko. Kvůli naftě ze zkrachovalé Viktoriagruppe