Zakázku za 71,6 milionu korun získala společnost Colas. Původně se měl úsek opravovat už loni na podzim. Ještě letos začnou ve směru od Prahy i další opravy, které si vyžádají svedení aut do jednoho směru. ŘSD už na počátku roku vypsalo soutěž na druhou etapu za 206 milionů korun. Ta počítá s opravou dvou úseků: z Radonic do sjezdu k Brandýsu nad Labem a z Tuřic tři kilometry dál na Benátky nad Jizerou. „Úseky se teprve soutěží, nelze předem odhadnout časový harmonogram,“ dodal mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Dálnici D10 čeká rozsáhlá oprava po více než deseti letech. I když se to může kvůli dřívějším podstatně delším intervalům zdát brzy, ŘSD se nedávno rozhodlo změnit politiku rekonstrukcí a nečekat, až se dálnice začne zcela rozpadat.

KOLEJE A PRASKLINY

Už dnes není silnice zdaleka v ideálním stavu. „Na povrchu komunikace se vyskytují podélně vyjeté koleje, divoké, podélné, úzké, široké a rozvětvené praskliny, drobné výtluky,“ vypočítává ŘSD závady v zadávací dokumentaci. Nově se bude řešit i odvodnění dálnice.

Provoz na D10 v posledních letech výrazně zhoustl. Důvodem je expanze automobilky Škoda Auto. I proto ŘSD zvažuje, že v úseku z Prahy do Brandýsa a okolo Mladé Boleslavi rozšíří dálnici na šest pruhů. Studie, která tuto možnost posoudí, bude zadaná ještě letos.