Podobný incident se podle pamětníků v Praze ještě nestal a je zřejmě obrovské štěstí, že nedošlo k žádnému vážnému zranění. „Kuriózní nehoda se stala v úterý v podvečer ve vozovně Motol, kde tramvaj prorazila vrata a dál samovolně pokračovala nekontrolovatelně 845 metrů ulicí Plzeňská směrem k zastávce Poštovka,“ sdělila policejní mluvčí Jana Rösslerová.

Nasedl na půjčené kolo

Podle ní se řidič tramvajové soupravy linky 7 zastavil ve vozovně Motol na úsekovém děliči, odpojil bezpečnostní prvky, a poté vystoupil, aniž by tramvaj zajistil. Když se vlak rozjel, muž neváhal a k dostižení tramvaje použil zapůjčené kolo od náhodného cyklisty, ze kterého ale následně upadl a způsobil si lehké zranění.

„Muž nyní čelí podezření z trestného činu obecné ohrožení z nedbalosti. Předběžná škoda byla vyčíslena na padesát tisíc korun,“ dodala Rösslerová. Technická závada jako příčina nehody nebyla zjištěna a celou událost vyšetřují policisté, ale také Drážní inspekce a dopravní podnik (DP). Podle inspekce byla příčinou zřejmě chybná manipulace s tramvají. „Ta jela sama asi jeden kilometr a zastavila se až poté, co dopravní podnik v trolejích vypnul proud,“ řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Případ nemá obdoby

Výsledky vyšetřování by mohly být známé zhruba do jednoho měsíce. „Pak samozřejmě vyvodíme důsledky,“ řekla mluvčí DP Ilona Vysoudilová. Ta potvrdila, že se skutečně jednalo o ojedinělý případ, který v Praze nemá obdoby. „Snažíme se samozřejmě vždy udělat maximum, aby k podobnému incidentu nedošlo,“ pokračovala mluvčí.

Podle některých zaměstnanců dopravního podniku, kteří nechtějí být jmenováni, je velké štěstí, že se nikomu nic nestalo. Zraněn byl pouze zmíněný řidič tramvaje. Někteří pracovníci DP se domnívají, že tento případ je důsledkem údajně nedostatečného školení řidičů tramvají. Kurzy se prý šidí a řidiči se musejí za krátkou dobu naučit velké množství informací, z čehož následně pramení chyby.

Dopravní podnik ale takové tvrzení rezolutně odmítá. Školení trvá standardně deset týdnů, což má být dostatečná doba. „Novým řidičům tramvají se opravdu věnujeme důkladně. Nechybí psychologické testy, zdravotní prohlídka, pět týdnů teoretické přípravy a pět týdnů jízd, pak následují státní zkoušky. Řidič tedy musí být připraven,“ uzavřela Ilona Vysoudilová.