Vláda v pondělí, podle opozice populisticky, například schválila ohraničení věku pro odchod do důchodu. Řada politiků, ať už z vládní, nebo krajské úrovně, se ukázala také mezi žáky při začátku nového školního roku.

Kontaktní kampaň zahájily i opoziční strany. Předpokládá se, že očekávání voleb ovlivní i schůzi Poslanecké sněmovny, kterou zákonodárci otevřeli v úterý.

Nejvíc hodlají do kampaně vložit vládní ČSSD a ANO, a to po 80 milionech korun. Další parlamentní strany hovoří o částkách zhruba třikrát až pětkrát menších. I ČSSD a ANO by se nicméně vešly do limitu, který v úterý pro budoucí volby schválila Sněmovna.

Zákon počítá s tím, že v případě voleb do Sněmovny bude moct každé kandidující uskupení za kampaň utratit maximálně 90 milionů korun. V případě krajských voleb má být limit stanoven na sedm milionů korun na kraj. Kandidáti na senátora by podle návrhu nesměli dát za kampaň více než 2,5 milionu korun. Padesátimilionový strop pro evropské volby by nadále měli dodržovat i kandidáti na prezidenta.

Parlamentní strany nepočítají s reklamou v médiích ze skupiny Mafra které patří vicepremiérovi a předsedovi hnutí ANO Andreji Babišovi. Kampaně strany postavily z velké části jako decentralizované, protože hlasovat budou lidé o obměně krajských zastupitelstev a části Senátu. Více než v minulých letech využívají internet, zapojují i sympatizanty a telefonní linky.

„Chceme využít všech moderních prostředků on-line komunikace. Je to velice efektivní a rychlá cesta k našim voličům. Zejména budeme využívat sociální síť facebook a twitter," sdělil už dříve mluvčí ČSSD Michal Kačírek. TOP 09 voliče oslovuje přes web, ale také prostřednictvím telefonů a rozešle plachty s volební inzercí svým příznivcům k vyvěšení. Její čestný předseda Karel Schwarzenberg vyrazil mezi návštěvníky restaurací, na jižní Moravě zve na víno, nikoli na pivo. Podobně se setkává s lidmi i předseda ODS Petr Fiala.