„Pošlete balíček expres za 103 korun a předpokládáte, že přijde do dvou dnů. Nakonec jste rádi, když je balíček doručen za 10 dnů,“ líčí v diskusi čtenářka s přezdívkou Dajána. Její zkušenost zřejmě není výjimkou. Se zpožděnými zásilkami se zatím nesetkalo pouze sedm procent hlasujících.

Čtenáře pobouřil také dřívější výrok mluvčí České pošty Dity Václavíkové. Ta prohlásila, že pošta si své zákazníky rozmazlila rychlými dodacími lhůtami. Pokud se nějaká zásilka náhodou opozdí, lidé si podle ní hned stěžují. „Její výrok považuji nejen za aroganci, ale i za vrchol hulvátství a je k zamyšlení, jak někdo takový si může takto urážet zákazníky a zároveň zastávat funkci mluvčího jednoho z nejdůležitějších státních podniků (úřadů) v Česku,“ zlobí se čtenář Josef Vacek.

K nejčastějším problémům pak podle diskutujících patří například to, že doručovatelé často ani nezjišťují, zda je adresát doma. „Už několikrát se mi stalo, že jsem celý den doma a ve schránce pak najdu oznámení, že jsem byla nezastižena,“ stěžuje si čtenářka Pavla. Najde se ale i menšina těch, kteří mají s poštou dobré zkušenosti. „S naší poštou ve Vítkově jsem spokojena. Zásilky mi chodí včas,“ říká čtenářka Petra.

Výsledky ankety Deníku

Martin Dohnal