Původně se turisté měli rozjet na pět dnů do Francie. „Cestovní kancelář Prácheň, se kterou se chystali za hranice, ale zkrachovala,“ řekl nám starosta úřadu Jan Baloun.

S věcí byl obeznámen nejen proto, že se jednalo o zájezd, na který si zaměstnanci na pracovišti vybírali dovolenou, ale i z toho důvodu, že čerpali příspěvek ze sociálního fondu. Díky povinnému pojištění cestovních kanceláří proti krachu klienti i město o své peníze nepřijdou. „Problémem však je, že na vyplacení peněz klientům mají pojišťovny neuvěřitelně dlouhých šest měsíců,“ konstatoval člen prezidia a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura.

„Poškozeným klientům CK Prácheň, která zkrachovala před deseti dny, nabídly zdarma pomoc jiné cestovní kanceláře,“ zdůraznil vstřícný krok Okamura.

Místo Francie odletí do Tunisu

„Zkažená dovolená se tak nekonala, a nakonec kolegy do doby, než v úterý ráno odlétali, přešly i obavy o peníze. Novou dovolenou zaplatí, až dostanou finance od pojišťovny,“ sdělila nám Irena Zíková. „Sice si připlatí, protože cesta do Tunisu je přijde na sedm a půl tisíce a Francie na pět. Ale zase tam budou o dva dny déle,“ srovnával další z pracovníků MěÚ Josef Světlík. „Navíc místo autobusového zájezdu do Tuniska letěli,“ podotkl Okamura.

„Měli nervy, jak to dopadne,“ prozradil Světlík, ale setkali se s velice seriózním jednáním. Zbavilo je strachu, že by mohli naletět. Během čtyř dnů bylo všechno vyřízeno. Zástupkyně nové cestovky také nabídla, že transakci s pojišťovnou vyřídí a doplatek mohou s firmou srovnat také až v listopadu. Zbývalo jen přebalit kufry a přidat opalovací krémy,“ uvedl. „No tak úplně v klidu kolegyně nebyly, musely sehnat hezké plavky,“ zašpičkovali si další mužští z úřadu.

V každém případě teď už mají rekreanti jiné starosti, esemeska, která dorazila, to potvrzuje. Tento postup vůči klientům zkrachovalých cestovních kanceláří není v ČR ale novinkou. „Třeba v případě loňského krachu CK I'm travelling se nabídlo hned několik cestovních kanceláří, že se o klienty postarají. Spokojené tak jsou obě strany: klienti mohou odjet na plánovanou dovolenou bez dalších finančních nároků a cestovní kanceláře si zaplní eventuální volné kapacity," míní Okamura.