Drážní inspekce oznámila, že příští týden zahájí správní řízení s Dopravním podnikem Ostrava. Hrozí mu až desetimilionová pokuta. Inspekce totiž prošetřila dva případy z loňského dubna a července, kdy jedna z tramvají vždy vyjela předčasně z výhybny a nepočkala na křížení. Ke srážce v těchto případech nedošlo. Ani ne rok poté, 11. dubna, ale na této trase došlo k čelní srážce tramvají, kterou nepřežili tři lidé, čtyři desítky byly zraněny.

Dopravní podnik však dvě dřívější události tehdy nenahlásil a řešil to pouze vnitropodnikově. Na veřejnost se informace o kolizích dostaly až minulý týden. „V těchto dvou událostech se jednalo o mimořádnou událost v kategorii ohrožení,“ řekl mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar s tím, že Dopravní podnik Ostrava se proti rozhodnutí inspekce může odvolat na ministerstvo dopravy.

Ekonomický náměstek DPO František Kořínek už dříve řekl, že o nehody ani o mimořádné události tehdy nešlo. „Tramvaj v obou případech jen lehce povyjela z výhybny,“ argumentoval Kořínek.

Režim na trati dopravní podnik zpřísnil až po tragické srážce, přibyly výstražné semafory a nové povinnosti pro řidiče.

Vyšetřování samotné nehody uzavře Drážní inspekce pravděpodobně do tří měsíců. Na výsledky šetření inspekce, ale i závěry dalších expertiz, čekají policisté. Ti už vyslechli devětapadesát lidí. Výslech dalších dvaceti lidí je ještě čeká. Mezi nimi je nejen například pět těžce zraněných lidí, ke kterým policisty ještě nepustili lékaři kvůli jejich zdravotnímu stavu, ale i statutární zástupci Dopravního podniku Ostrava.

„Zatím žádné poznatky nenasvědčují tomu, že by mohl být obviněn i někdo jiný než řidič,“ uvedl vyšetřovatel Jiří Jícha. Čtyřiadvacetiletý řidič, který nepočkal ve výhybně na křížení a vjel na jednokolejnou trať v době, kdy proti němu mířila další tramvaj, si od policie převzal obvinění tento týden. Je obviněn z trestného činu obecného ohrožení, kde činí trestní sazba tři až deset let.