Proč jste se rozhodli kurz udělat?
Johana: Vždycky mě zajímalo, jak řešit problémy. A učitelé nemají na všechny spory žáků čas. Proto jsme tady my. A taky je fajn, že tím člověk může hodně lidem pomoci.

Jak nejčastěji vypadá vaše práce?
Johana: Nejčastěji nás zavolají učitelé, že v nějaké třídě vznikl konflikt. Začneme nejdřív pracovat s celým kolektivem a když odhalíme, kdo je jádrem sporů, vezmeme si je na mediaci zvlášť a vyřešíme problém s nimi.

Jak máte rozdělené role?
Marian: Když potřebujeme jednat s celou třídou, tak to zařídím spíše já. Musím si tam zjednat respekt. Ale když mediujeme dva na dva, tak spíše mluví Johča, protože já se neumím tolik vcítit do lidí. A holka se spíše vcítí do holčičích problémů a kluk zas do klučičích.

close Mediátory kontaktují buď učitelé a vyzvou je, aby řešili problém některé ze tříd nebo je mohou kontaktovat sami žáci - buď osobně, nebo přes schránku na vzkazy. info Zdroj: Deník/Zuzana Hronová zoom_in Mediátory kontaktují buď učitelé a vyzvou je, aby řešili problém některé ze tříd nebo je mohou kontaktovat sami žáci - buď osobně, nebo přes schránku na vzkazy.

Pomáhají vám komunikační techniky a techniky řešení sporů i v běžném životě?
Marian: Když teď něco řeším s mamkou, říkám jí: Pojďme se bavit v klidu, já nechci křičet. Nebo když sestra měla s někým problém, přišel jsem za ní a řešil, co se děje. A ona mi pak řekla, že jí to moc pomohlo.

Je vaše práce vidět?
Johana: Je. Třeba jsme mediovali u jedné malé holčičky, která se ve třídě cítila odstrčená. A když jsem se tam byla pak podívat, viděla jsem, že už tam má kamarádku a je spokojená. To si pak uvědomíme, že to, co děláme, má smysl.