Dosud mohou jet kamiony v opravovaném úseku jen v pravém jízdním pruhu. „Po dohodě s ministerstvem dopravy umožníme vjet nákladním autům i do levého. Doprava se rozprostře. Očekáváme, že tím uvolníme kolony,“ vysvětlil vedoucí dopravní policie Jindřich Rybka.

Opatření policie
• Umožní nově vjet nákladním autům i do levého protisměrného pruhu.

• Na opravovaném úseku jezdí dvě až tři hlídky policistů na motorkách.

• Od 190. kilometru sníží maximální rychlost na 60 kilometrů za hodinu.

Podle dopravců však změna situaci nevyřeší. „Kloníme se k tomu, aby pro kamiony vyčlenili pouze pravý pruh. Pustit nákladní auta do levého zvýší riziko nehod a spíš než k lepší plynulosti provozu povede opatření k ještě větším komplikacím,“ myslí si ředitel firmy MOSS logistics Petr Šťastný.

Opravovaným úsekem dálnice D1 mezi 182. a 190. kilometrem projede denně podle policistů pětasedmdesát tisíc aut. Třetina z toho jsou náklaďáky. „Od začátku oprav v březnu jsme zaznamenali asi čtyřicet nehod, při kterých se dva lidé zranili lehce a dva těžce,“ upozornil Rybka.

Proto již od počátku oprav nasadili policisté hlídky na motorkách, které se rychle dostanou na místo nehody.

Právě na špatný průjezd kolonami si stěžují záchranáři. Potřebují, aby řidiči přejeli k okrajům silnice a uprostřed vytvořili takzvanou záchrannou uličku. „Problém je, že řidiči ji začnou tvořit až ve chvíli, kdy uslyší sirénu nebo uvidí majáky ve zpětném zrcátku. To je pozdě. Udělat místo pro projetí sanitky, policistů i hasičů je potřeba už v době, kdy kolona vzniká,“ vysvětlila mluvčí záchranářů Michaela Bothová.