„Troufnu si tvrdit, že provoz přes naši obec se od ledna, kdy bylo zavedeno elektronické mýtné, zvýšil o sto padesát procent, a to i v noci. Obyvatelům praskají domy a dokonce se jim ve skříňkách třepou skleničky,“ stěžuje si starosta obce Daskabát Antonín Venclík (nez.).

Kamiony se snaží branám vyhýbat

Se zpoplatněním dálnic pro kamiony nad dvanáct tun si řidiči plánují cestu tak, aby se branám vyhnuly a ušetřili peníze. Provoz v obcích, přes které vede takzvaná „stará“ cesta do Lipníka nad Bečvou, je enormně vysoký. Řidiči kamionů novou komunikaci, kde se za průjezd platí, téměř ignorují. „Devadesát procent kamionů má české značky. Některé z nich se obcí řítí i stokilometrovou rychlostí,“ tvrdí Venclík.

Jeho slova potvrzuje i starosta z Přáslavic Čestmír Rochovanský (KDU-ČSL). „Doprava stoupla na úroveň jako před otevření silnice R35. Obtěžuje nás nadměrný hluk. Často tady kvůli provozu nelze ani přejít silnici,“ řekl. Zároveň dodal, že místní obyvatele trápí i to, že přes obec vede tranzit do vojenského prostoru Libavá a jezdí tudy i vozy technických služeb na skládku, což hustotu projíždějících automobilů ještě více zvyšuje.

Starostové:uvažujeme o petici

Starostové obcí mikroregionu Bystřička teď uvažují o sepsání petice. „Stěžoval jsem si na dopravní policii, magistrátu i kraji, poslal jsem dokonce stížnost prezidentovi, ale nic nezabralo. Proto přemýšlíme o vytvoření petice, pod kterou by se podepsal každý občan z mikroregionu,“ vysvětlil Venclík.

Do celého problému se vložil i starosta Lipníka nad Bečvou Miloslav Přikryl, který usiluje o opravení staré silnice, jejíž stav je naprosto žalostný. „Po uvedení R35 do provozu měla být stará silnice kvůli velké zátěži při výstavbě opravena, ale nestalo se tak. Proto je nyní enormně zanedbaná,“ uvedl.