Obžaloba zahrnuje tři různé zakázky DPP - nejznámější z nich je tisk jízdenek papírnou Neograph, odkud údajně putovaly peníze k Rittigovi přes karibskou firmu Cokeville Assets. Další se týkají zajištění prodeje jízdenek firmou Cross Point a elektronické jízdenky od firmy Crowsnest. Všechny zakázky údajně zmanipuloval tehdejší šéf podniku Martin Dvořák a DPP prý přišel nejméně o 457,5 milionu korun.

"Neměl jsem nic společného s firmami Cross Point nebo Neograph," prohlásil úvodem svého vyjádření Rittig. Zdůraznil, že s Dvořákem nikdy nepodnikal, znali se prý pouze z golfu nebo ze společenských událostí. "Kubiska nemůže vědět zhola nic o mých úkonech, přesto o mně tak zasvěceně povídá. Ten člověk pracoval v Peskimu rok," podotkl.

Rittig si stěžoval na to, že od první domovní prohlídky v tzv. případu trafik, která se u něj doma odehrála v červnu 2013, čelí obrovskému tlaku. Situaci popsal jako "perzekuci, týrání a posměch". Zmínil i to, že byl zproštěn viny v kauze tunelování firmy Oleo Chemical, kde proti němu stejný státní zástupce - Adam Borgula - podle něj shromáždil stejný důkazní materiál.

Michal i Babáková vinu popírají

Osvobození se v případu Olea dočkali i Michal s Babákovou. Vinu popírají i tentokrát. "Zcela odmítám, že bych se podílel na páchání údajné trestné činnosti," uvedl Michal, podle nějž si Borgula vybírá důkazy selektivně a trvale ignoruje ty, které vyznívají ve prospěch obhajoby. Tvrzení, že peníze skončily u Rittiga a Dvořáka, právník nazval jako "drzé a ničím nepodložené".

"Kvituju s povděkem, že pan státní zástupce už neuvádí, že bych někoho řídila nebo něco organizovala," komentovala rozdíl mezi obžalobou v kauze Oleo a DPP Babáková. "Pana Kubisku jsem považovala za naprosto neschopného, ze spolupráce s ním jsem byla velmi nešťastná. Dalo by se říct, že jsme se nesnášeli," řekla na adresu spolupracujícího obviněného.

Obžalobě v kauze DPP čelí 17 lidí. Za zjednání výhody a za zpronevěru jim hrozí pět až deset let vězení, za legalizaci výnosů z trestné činnosti maximálně osm let. Obviněni byli původně i bývalý pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner (ODS) a šéf firmy Crowsnest Antonín Vilímec, oba ale před zahájením hlavního líčení zemřeli.