Na podvodné jednání upozorňuje jedna z uživatelek sociálních sítí.

„Volal mi člověk, který se představil jako Stránský, a že mi omylem poslal SMS s kódem, jestli bych mu ho mohla přeposlat. V tu chvíli jsem nad tím nepřemýšlela a odkývala mu to. Pak mi ale přišel ten přihlašovací kód do t-zones přímo od operátora, takže mi to naštěstí v tu chvíli docvaklo a nic mu neposlala," popsala uživatelka Facebooku.

„Pokud tak zákazník učiní, poslal kód k vlastnímu účtu, tedy vlastně obdobu PINu k platební kartě. S velkou pravděpodobností pak bude z jeho účtu zaplaceno nějaké zboží či služba formou m-platby," vysvětlila Kemrová.

Díky tomu si může podvodník například na váš účet dobíjet kredit, provádět některé platební transakce či odesílat SMS zprávy.

Opatrnost na místě

„Zákazníkům doporučujeme maximální opatrnost, stejně jako při obsluze internetového či mobilního bankovnictví nebo využívání platební karty. Zásadně nikomu nesdělujeme vygenerovaný kód, heslo či jiné informace, ani kdyby na mobil přišly omylem. Službu m-platby či Premium SMS, jejímž prostřednictvím jsou platby uskutečňovány, pak může zákazník zcela zablokovat prostřednictvím zákaznického centra na bezplatné lince," upozornila Kemrová.

V případě, že se stanete obětí tohoto činu, je důležité vše nahlásit na policii a řešit spor i právní cestou.

„Řada lidí se za to stydí, že naletěla nebo nad částkou například sto korun mávnou rukou, a na to podvodníci často spoléhají. Dlouho se je pak nedaří dohledat, a tím trestnou činnost páchají o to déle," uvedl policista Jan Patrný.