V listopadu roku 2009 se začne mezi Hradcem Králové a Pardubicemi jezdit po největší dálniční křižovatce v České republice. V kukuřičných lánech podél silnice u Opatovic nad Labem jsou masivní stavební práce ostatně vidět už nyní.
 
Křižovatka bude třípatrová, po horním podlaží mají auta svištět ve výšce 12 metrů. Toto nejvyšší podlaží však zatím zůstane pouze v plánech. Hotová budou pouze první dvě patra.
 
V „přízemí“, po asi půlmetrovém náspu, mají auta stejně jako dnes uhánět ve směru Pardubice – Hradec. Už to ale nebude po pomalé a nebezpečné dvouproudé silnici jako dosud, nýbrž po dálniční čtyřproudovce.
 
 
A nad ní vyroste obří kruhový objezd, perlička celého projektu. Bude mít v průměru 250 metrů, piloty ho ponesou sedm metrů nad zemí a jako chapadla z něj povedou sjezdy na všechny možné směry.
Třípatrová křižovatka u Opatovic totiž bude nejen křížením nedaleké dálnice D11 na Prahu s rychlostní čtyřproudou silnicí R35, která nahradí dosavadní státovku z Liberce a Hradce na Olomouc. Třetí větví bude ještě sjezd na rozšířenou a zmodernizovanou I/37, která spojuje Pardubice a Hradec. Největší křížení dálnic v Česku si nezadá ani s Barrandovským mostem.
 
„Výstavba je na samém počátku. První úsek R35 získal stavební povolení před třemi měsíci, druhá stavba před pěti týdny,“ uvedl manažer projektu ze stavební společnosti Skanska Milan Zeman. Stroje nyní skrývají ornici, připravují náspy a zakládají mosty.
 
Široké okolí Opatovic nyní opravdu připomíná z auta měsíční krajinu. A s elektrárenskými komíny je iluze zdevastovaného Podkrušnohoří téměř dokonalá.
Celá křižovatka s přivaděči přijde daňové poplatníky na tři miliardy korun. Řidičům se ale uleví. Stávající silnice v okolí jsou ucpané a nebezpečné. „Z Hradce bych byl v Pardubicích po dálnici za deset minut. A o napojení na dálnici ani nemluvě. Dnes polovinu času na cestě do Prahy ztratím v kolonách na okresce přes Libišany,“ posteskl si Karel Baťovský z Hradce Králové.
 
Přivaděčem z dálnice D11 bude čtyři kilometry dlouhý úsek R35. Ta však bude na opatovické křižovatce končit. Přes ni se překlene obřím viaduktem v nejvyšším patře, to se však zatím stavět nebude.
 
Část R35 je ale hotova už nyní. Její kilometr dlouhý sjezd z dálnice D11 k Libišanům. Úsek musel být vloni postaven aspoň v polovičním profilu a v rekordním čase pár týdnů, aby se na otevřenou D11 bylo vůbec možné dostat.