Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

KSČM navrhla omezit náklady kampaní

Praha - Opoziční KSČM navrhla omezit výdaje stran na předvolební kampaně do sněmovny a do Senátu na 50 milionů korun. Podle návrhu novely zákona o sdružování v politických stranách, který komunisté podali dolní komoře, by za nedodržení stropu dostala strana milionovou pokutu.

13.5.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Bergman

Hranice 20 milionů korun a půlmilionový postih za její překročení by platila pro krajské a obecní volby. O částku, kterou strana limit přesáhla, by se jí navíc snižoval státní příspěvek na činnost.

Předkladatelé upozorňují na to, že výdaje stran na kampaně jsou neudržitelné, seskupení se neúměrně zadlužují. "Navrhovaná úprava vede k udržení ekonomické stability stran a hnutí a zpřehledňuje financování volebních kampaní," uvedli v důvodové zprávě.

Všechny výdaje a příjmy na kampaně by podle předlohy musely procházet přes zvláštní účet, který by si strany musely zřídit. Seskupení by také musela vést samostatnou evidenci o příjmech z půjček a úvěrů a z darů. Za služby spojené s kampaní by podle novely musely strany platit tržní ceny. Do měsíce od voleb by dále musely pod hrozbou sankce 200.000 korun zaslat sněmovně finanční zprávu a příjmech a výdajích spojených s kampaní a zveřejnit ji na webu.

Sněmovna by zprávy posuzovala. Pokud by zjistila nesrovnalosti, oznámila by je ministerstvu financí. Ministerstvo by udělovalo sankce. Strany by je nesměly hradit ze státního příspěvku.

Hospodaření ČSSD a ODS loni? Ztráty

Pokud by se v jednom roce konalo více voleb, strany by mohly navýšit jeden - nejvyšší výdajový limit o pětinu. V případě předčasných a opakovaných voleb by se naopak hranice výdajů snížila o 30 procent.

S podobnou iniciativou nedávno přišla opoziční ČSSD, která navrhuje strop pro volby do sněmovny na 80 milionů korun a omezení výše sponzorských darů i počtu billboardů. Předlohu chtějí podat do sněmovny nejpozději o prázdninách.

Hospodaření dvou nejsilnějších politických stran ČSSD a ODS skončilo loni vysokými ztrátami, obě se také po nákladných předvolebních kampaních potýkají s dluhy. ČSSD vydala loni na předvolební kampaně podle výroční finanční zprávy zhruba 270 milionů a ODS asi 542 milionů korun. Podle analytiků však musela být propagace ČSSD přibližně stejně nákladná jako ODS. Ve ztrátě byly loni i Věci veřejné. V plusu naopak skončily TOP 09 a KSČM.

Autor: ČTK

13.5.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zástupci TOP 09 sledují výsledky sněmovních voleb. Markéta Pekarová Adamová. 21.10.2017
25

Ze sněmovních stran utratí nejvíc peněz za jeden hlas TOP 09

Volby 2017 - štáb ČSSD v Lidovém domě - Milan Chovanec, Lubomír Zaorálek a Bohuslav Sobotka.
14 15

Volební lídr ČSSD Zaorálek: Voliče nám vzalo ANO i Piráti

V českých volbách prohrála celá země, zní ze zahraničí

České parlamentní volby zaznamenala mnohá světová média. Přinášíme vám výběr z jejich ohlasů.

ANO jasně vyhrálo volby. Babiš chce silnou a stabilní vládu

Vítěz voleb Andrej Babiš na prvním setkání s novináři uvedl, že bude jednat s všemi stranami, které se dostaly do sněmovny. "Na prvním místě je zvolení předsedy sněmovny a dalších orgánů, teprve pak budeme mluvit o vládě. Chtěl bych ale, aby byla funkční co nejdříve a byla stabilní," uvedl šéf hnutí ANO.

Prezidentské kandidáty překvapil velký pád ČSSD. Obavy mají u SPD

Některé uchazeče o Pražský hrad překvapil výrazný propad sociální demokracie, úspěch hnutí ANO očekávali. Řekli to v reakci na výsledek sněmovních voleb.

Koalici by měli utvořit ANO a ODS, říká politolog Charvát

/ROZHOVOR/ Jak výsledky ovlivní podobu dolní komory Parlamentu ČR? Deník se ptal politologa Jana Charváta z Karlovy univerzity. „Možnější variantu vidím tichou podporu menšinové vlády ANO ze strany ODS,“ řekl Charvát Deníku. Politolog rovněž zmínil úlohu Václav Klause mladšího (ODS), který získal víc preferenčních hlasů než předseda ODS Petr Fiala.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení