Městský soud v Praze dnes vyhověl odvolání vydavatelství proti březnovému rozsudku prvoinstančního soudu a zamítl také Langerův nárok na náhradu nemajetkové újmy ve výši 100 tisíc korun. Obsah článku se podle odvolacího soudu zakládal na pravdě tak, jak byla v době jeho vydání známá.

Langer skupinu MAFRA žaloval kvůli článku s titulkem "Korupční kauza kolem Langera se rozvětvuje", který vyšel na titulní straně LN 15. října 2015. Text reagoval na tehdejší rozsáhlý policejní zásah v Praze a Olomouckém kraji vyvolaný podezřelými vazbami mezi podnikateli, policisty a politiky. Policisté při operaci prohledávali také dva Langerovy byty, exministr ale mezi čtyřmi lidmi obviněnými v souvislosti s případem nefiguruje.

Obvodní soud pro Prahu 5 v březnu rozhodl, že článek porušoval princip presumpce neviny, a nařídil společnosti MAFRA zveřejnit omluvu. V té mělo mimo jiné stát, že titulek "byl ve vztahu k osobě Ivana Langera klamavý a zavádějící". Městský soud však verdikt zvrátil a nařídil také Langerovi uhrazení soudních výloh.

"Odvolací soud se zcela ztotožnil s argumentací žalované strany v tom smyslu, že titulek jako určitá zkratka i článek se zakládaly na pravdě tak, jak byla v té době známá," řekla dnes soudkyně Veronika Křesťanová. Během soudního řízení podle ní vyšlo najevo, že opravdu šlo o korupční kauzu kolem Langera, ačkoli sám obviněn nebyl.

Soud také uvedl, že žalobce jakožto veřejně známá osoba musí podobné výroky médií snášet. Křesťanová podotkla, že Langer byl nejznámější osobou, jíž se téměř tři roky starý zásah policie týkal, a že o jeho roli v případu neinformovaly pouze LN.

Ministr vnitra vlády Mirka Topolánka se dříve s mediálním domem MAFRA úspěšně soudil kvůli textům Mladé fronty Dnes a serveru iDNES.cz z roku 2008, které jej spojovaly s kontroverzním podnikatelem Františkem Mrázkem. Soud v jeho prospěch rozhodl v říjnu 2015 ve stejný den, kdy byl zadržen při operaci Vidkun, MAFRA omluvu zveřejnila v únoru 2016.